اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تأکید بر لزوم تحلیل درست مسائل سیاسی و عدم توجه به هیاهوی دشمن

امام جمعه اقلید با اشاره به انتخابات پیش‌رو بر لزوم مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح و نیز تحلیل درست مسائل سیاسی، گفت: نباید به هیاهو و غوغای دشمنان توجه کرد بلکه برخلاف میل آن‌ها، باید وظیفه دینی، اخلاقی و سیاسی خود را انجام دهیم چراکه آن‌ها دوست و دلسوز ما نیستند.

تأکید بر لزوم تحلیل درست مسائل سیاسی و عدم توجه به هیاهوی دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و بیان داشت: یکی از ویژگی‌های نظام اسلامی ما این است که ما را در سرنوشت‌مان شریک کرده است و انتخاب خبرگان رهبری، رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و روستا و عشایری و ... را به عهده خودمان گذاشته است.

وی افزود: شاید از این‌جهت، کرامتی بهتر از این نبوده و در هیچ جای دنیا به اندازه نظام اسلامی از آرای مردم نگهداری و صیانت نشده باشد.

امام جمعه اقلید با تأکید بر لزوم شرکت حداکثری در انتخابات و نیز انتخاب فرد اصلح در تمام موارد، عنوان داشت: باید باند و حزب، دولت، رفیق، قبیله و...، کنار گذاشته شود و انتخابی در شأن و شایسته نظام اسلامی صورت گیرد.

طالبی یادآور شد: نباید به هیاهو و غوغای دشمنان توجه کرد بلکه برخلاف میل آن‌ها، باید وظیفه دینی، اخلاقی و سیاسی خود را انجام دهیم چراکه آن‌ها دوست و دلسوز ما نیستند و ترورها، تحریم‌ها و جنگ‌ها بهترین دلایل اثبات دشمنی آن‌هاست.

خطیب جمعه اقلید به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مجلس خبرگان رهبری و تأکید ایشان بر لزوم به‌روزرسانی تفکر اسلامی به عنوان نرم‎‌افزار حکومت اسلامی اشاره و عنوان کرد: هرچه جلوتر می‌رویم باید با اندیشه اسلامی که روح و حقیقت آن در قرآن و روایات اسلامی است، بیشتر آشنا شده و آن را به کار ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی خوراک فکری و معنوی، اخلاقی، سیاسی و... به عهده نهادهای فرهنگی و مذهبی ازجمله حوزه‌های علمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و سایر ارگان‌هاست که باید در راستای تحقق تأکید مقام عظمای ولایت برای نهادینه کردن تفکر اسلامی بر مبنای قرآن و احادیث به عنوان یک نرم‌افزار عالی در حکومت اسلامی بکوشند.

طالبی همچنین با تأکید بر لزوم دقت و بصیرت در تحلیل مسائل، اظهار داشت: افرادی که در عرصه تحلیل امور سیاسی فعالیت می‌کنند، دقت داشته باشند مسائل را، به‌ویژه از آغاز سال نو که بحث انتخابات و تنور آن داغ‌تر می‌شود، درست تحلیل کرده و مردم را به خوبی راهنمایی کنند و هدف صحیح را نشان داده و حساب‌شده حرکت کنند.

خطیب جمعه اقلید با اشاره به وقوع زلزله در شهر سی‌سخت و آسیب‌ها و خسارت‌هایی که بر زندگی مردم وارد شد، بر لزوم همیاری و کمک مردم به صورت نقدی و غیرنقدی تأکید کرد و گفت: همشهریان می‌توانند کمک‌های خود را به مسؤولان مربوطه که در حسینیه بازار اقلید (مصلای نمازجمعه) حضور دارند تحویل دهند تا به صورت کلی به مرکز استان ارسال شده و از آن‌جا به دست مردم زلزله‌زده برسد.

امام جمعه اقلید با تبریک فرارسیدن مبعث، به بیان فضائل و جایگاه این عید بزرگ پرداخت و گفت: به تعبیر امام خمینی (ره)، شرافت و ارزش زمان‌ها و مکان‌ها به خودی خود نیست بلکه وابسته به حوادثی است که در آن واقع شده است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول