اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

برخلاف انتظار بازار، کاهش تولید اوپک پلاس ادامه می یابد

اوپک و هم پیمانانش توافق کردند تا «توافق کاهش تولید» را در ماه آوریل هم ادامه دهند و استثنای کوچکی برای روسیه و قزاقستان قائل شوند.

برخلاف انتظار بازار، کاهش تولید اوپک پلاس ادامه می یابد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اوپک و هم پیمانانش پس از اینکه تصمیم گرفتند، بهبود تقاضا برای نفت علی رغم افزایش‌های اخیر قیمت نفت هنوز شکننده است، توافق کردند تا توافق کاهش تولید را در ماه آوریل هم ادامه دهند و استثنای کوچکی برای روسیه و قزاقستان قائل شدند.

عربستان اعلام کرد کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه ای خود را تمدید خواهد کرد و در ماه‌های آتی تصمیم خواهد گرفت، چه زمانی به تدریج از این فاز خارج خواهد شد.

این خبر، قیمت نفت را به بالاترین قیمت در بیش از یک سال گذشته بازگرداند و سبب شد تا قیمت نفت برنت بیش از 5 درصد رشد کند و به مرز 68 دلار برسد زیرا بازار انتظار داشت اوپک پلاس نفت بیشتری روانه باز کند.

اوپک پلاس، میزان تولید خود را در سال گذشته در بحبوحه شیوع کرونا و کاهش تقاضا به رکورد 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش داد. از ماه مارس، میزان تولید این گروه به 7 میلیون بشکه یا 7 درصد تقاضای جهان رسید، اما کاهش داوطلبانه عربستان مجموع تولید را به حدود 8 میلیون بشکه در روز می‌رساند.

بر اساس توافق روز پنج شنبه، روسیه اجازه دارد در ماه آوریل میزان تولید خود را 130 هزار بشکه در روز و قزاقستان 20 هزار بشکه در روز افزایش دهند تا نیازهای داخلی خود را تامین کنند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان گفت: «باقی کشورهای همان تولید قبلی خود را ادامه می دهند.»

وی افزود عربستان در چند ماه آینده تصمیم می‌گیرد که چه زمانی به تدریج از فاز کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود خارج شود.

وی تاکید: «ما عجله ای برای انجام این کار نداریم.»

نوآک پس از نشست گفت اوپک پلاس باید محتاطانه رفتار کند تا از داغ شدن بیش از حد بازار جلوگیری کند.

روسیه اصرار بر افزایش تولید اصرار دارد تا قیمت ها بیش از این افزایش نیابد و منجر به افزایش تولید نفت شیل آمریکا نشود.

روسیه در ماه فوریه علی رغم اینکه از اوپک پلاس اجازه داشت، اما به علت سرمای شدید هوا، نتوانست تولید خود را بالا ببرد.  نوآک گفت: مسکو به تولید بیشتر برای تامین مصرف داخلی خود نیاز دارد.

کشورهای بزرگ مصرف کننده نفت نظیر هند، سبب به افزایش اخیر قیمت نفت ابراز نگرانی کردند.

عربستان هم پاسخ اعلام کرد: هند باید استفاده از نفتی که قبلا در زمان قیمت پایین نفت سال گذشته خریداری کرده است را آغاز کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول