اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مبارزه با فقر از اصول اسلام است

امام جمعه ابهر با تاکید بر همه گیر بودن کمک به نیازمندان در بین بشریت گفت: اما خصیصه اسلام، این نیست که به فقیر کمک کنیم، خصیصه اسلام این است که فقر را از بین ببریم، به همین دلیل اساس اسلام مبارزه با فقر است.

مبارزه با فقر از اصول اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به روز و هفته احسان و نیکوکاری اشاره و اظهار کرد: وقف و صدقه نباید در حدّ عاطفه تنزّل داده شود ما خیال می‌کنیم به گِدا کمک کردن، عالی‌ترین فضیلت است؛ البته فضیلت هست؛ اما کمک کردنِ به گِدا و فقیر، یک امر عاطفی است.

امام جمعه ابهر با تاکید بر همه گیر بودن کمک به نیازمندان در بین بشریت افزود: اما خصیصه اسلام،  این نیست که به فقیر کمک کنیم، خصیصه اسلام این است که فقر را از بین ببریم، به همین دلیل اساس اسلام مبارزه با فقر است.

وی تاکید کرد: صدقه دادن، یک امر عاطفی است، نه امر عقلی؛ آنکه عقلی است فقرزدایی است، ایجاد اشتغال است، ایجاد تولید است، جلوی بانکها  را گرفتن است. 

رحیمی به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: با نگاهی به آیات و روایات و سیره اهل بیت روشن می‌شود که هیچ مکتبی مانند اسلام به طبیعت و منابع طبیعی اهمیت نداده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول