اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نظارت در بازار همدان به اندازه کافی انجام نمی‌شود/ مسوولان چاره‌ای بیاندیشند

امام جمعه همدان با بیان اینکه نظارت در بازار همدان به اندازه کافی انجام نمی‌شود، گاهی هم نظارتی وجود ندارد گفت: فضای مجازی نیز رها شده و نظارتی بر این فضا وجود ندارد که همین موضوع بسترساز شبیخون فرهنگی دشمن شده است.

نظارت در بازار همدان به اندازه کافی انجام نمی‌شود/ مسوولان چاره‌ای بیاندیشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در آستانه عید نوروز باید به وضعیت نظارت بر بازار توجه کنیم اظهار کرد: با گرانی و مشکلات و گاهی کمبود مواجه هستیم، مردم برای خرید مایحتاج خود در صف قرار می‌گیرند که این شایسته مردم ما نیست و باید از آنها به خاطر این مشکلات عذرخواهی کنیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات جامعه سه گروه به مسئولیت‌های مهم خود عمل کنند افزود: وظیفه نظارت بر عهده مسؤولان دولتی است، شاید نظارت‌ها به اندازه کافی انجام نمی‌شود و گاهی هم نظارتی وجود ندارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ستاد امر به معروف استان آمادگی دارد که همکاری لازم را برای کنترل بازار با مسؤولان دولتی به عمل آورد تصریح کرد: مسوولان دولتی اگر صلاح دانستند می‌توانند از ظرفیت بسیج استفاده کنند و ستاد امر به معروف نیز آمادگی دارد به عنوان نیروی اجرایی دولتی‌ها در بازار حضور به هم برساند.

وی با تأکید بر اینکه مردم هم در خریدها تعادل را رعایت کنند ادامه داد: البته ممکن است برخی بگویند که اگر کالایی را امروز تهیه نکنند، در آینده نزدیک باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند که البته این مسأله هم وجود دارد، اما اخلاق اسلامی حکم می‌کند که در این شرایط، تعادل در خرید کردن را رعایت کنیم.

شعبانی با اشاره به اینکه مسؤولان عنوان می‌کنند چندین هزار تن روغن توزیع شده اما دچار کمبود هستیم خاطرنشان کرد: اگر در خریدهای خود رعایت نکنیم با  مشکل مواجه می‌شویم، هرچند مسؤولان دولتی باید نسبت به سامان دادن به مسأله اقتصادی تلاش کنند که این مشکلات وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مسأله سوم انصاف فروشندگان است گفت: گاهی بازار جولانگاهی برای برخی از فروشندگان تبدیل شده که از این شرایط سوء استفاده کنند در حالی که ما برای حل مشکلات موجود نیازمند همکاری همه مردم هستیم.

فضای حضور جوانان در مساجد را فراهم شود

امام جمعه همدان با تأکید دوباره بر اینکه وظیفه اصلی بر عهده متولیان امر است اظهار کرد: اگر قیمت ها و نوسانات کنترل شود، این مسائل نیز دیگر وجود نخواهد داشت، نه مردم از آینده نگران می‌شوند و نه بستر سوءاستفاده برای برخی از افراد فراهم می‌شود.

وی در ادامه  به سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: هیأت‌های امنا فضای حضور جوانان در مساجد را فراهم کنند چراکه مسؤولیت ما فراهم کردن راه صحیح برای جوانان است تا بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تبیین شود.

شعبانی به ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری هم اشاره کرد و ادامه داد: از پیامبر و امامان بزرگوار ما در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی روایات بسیاری بر جا مانده است چراکه ما قرار نیست فقط زنده بمانیم بلکه فضای زندگی باید دلپذیر باشد.

وی با بیان اینکه معصومین هوای سالم، آب سالم و زمین حاصلخیز را لازمه زندگی دانستند خاطرنشان کرد: اسلام برای مسأله محیط زیست بسیار اهمیت قائل است و شاهد هستیم که پیامبر گرامی اسلام و امام علی(ع) به چه میزان در این زمینه کوشیده‌اند به طوری که پیامبر(ص) کسی را که درختی را بدون دلیل قطع کند، لعن کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ما امروز باید به مسئله صیانت از درختان توجه کنیم چراکه فرسایش خاک در کشور ما هشت برابر میانگین جهانی است تأکید کرد: خاک نعمت الهی است که باید قدر آن را بدانیم، نباید اجازه دهیم باغ‌ها از بین برود و ساختمان به جای آن سبز شود بنابراین باید نگاهدار کوه و باغ باشیم.

وی تأکید کرد: برای ساخت و ساز زمین در شمال شرق همدان برای توسعه وجود دارد و نباید اجازه  زمین خواری و کوه خواری داده شود.

باید نسبت به خطرات فضای مجازی حساس باشیم/ مخالف تعطیلی هستیم، موافق نظارت

شعبانی در ادامه به مسأله فضای مجازی و حراست از کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد و افزود: باید نسبت به تربیت کودکان و نوجوانان به دلیل دسترسی به فضای مجازی باید حساس باشیم چراکه این فضا به بستری برای شبیخون فرهنگی بدل شده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه از مسؤولان گلایه داریم چراکه باید پروتکل‌های لازم را برای مدیریت دسترسی کودکان و نوجوانان به فضای مجازی را رعایت کنند.

امام جمعه همدان خطاب به مسؤولان دولتی بیان کرد: شما از بیت‌المال حقوق می‌گیرید و  به اسم اسلام مدیریت می‌کنید، دولت اسلامی موظف است که تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کودکان و نوجوانان را بیندیشد وبه دغدغه‌های مردم پاسخ گوید.

وی ادامه داد: سخن از تعطیلی فضای مجازی نیست چراکه به این موضوع اعتقادی نداریم اما نباید این فضا را رها کرد، در صورتی که امروز فضای مجازی رها شده و بستری برای تربیت کودکان و نوجوانان توسط دشمن شده است.

شعبانی با بیان اینکه خانواده‌های به خاطر این اتفاق واقعا نگران هستند تأکید کرد: امیدواریم که مسؤولان دغدغه‌های مردم را بشنوند هرچند فعلا هیچ توجه جدی در این حوزه وجود ندارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) بیان کرد: برنامه های یی در مساجد پس از نماز مغرب و عشا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در مدت زمان مناسبی برگزار شود.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول