اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

صداوسیما به خاطر حمایت مالی علیه منتقدان اسکای‌مال کار می‌کند/ موقعیت پاسخگویی منتقدان فراهم شود

دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت در همدان با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذار باید به نفع مردم باشد از عملکرد صداوسیمای همدان انتقاد کرد و گفت: مفهوم حمایت از سرمایه‌گذاری قربانی بازی تبلیغاتی برخی مدیران شده و صداوسیما نیز به خاطر حمایت مالی دست به جوسازی رسانه‌ای علیه نقد کارشناسی دغدغه‌مندان استان زده است.

صداوسیما به خاطر حمایت مالی علیه منتقدان اسکای‌مال کار می‌کند/ موقعیت پاسخگویی منتقدان فراهم شود

جلال زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با انتقاد از عملکرد صداوسیما در ارتباط با پروژه اسکای‌مال و مواجهه با مطالبه‌گری در این خصوص اظهار کرد: این موضوع که ماشین تبلیغاتی رسانه ملی را برای پروژه‌ای با این سطح راه بیانداریم، توهین به شان رسانه ملی است.

وی با بیان اینکه این اتفاق به اسم حمایت از سرمایه‌گذار رسم نامبارکی است که در زمان تصدی‌گری آقای دهقان در صدا و سیمای همدان بنیان‌گذاری شده است ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری باید به نفع مردم باشد.

دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت در همدان با اشاره به اینکه نباید زد و بندهای مدیریتی را به نام حمایت از سرمایه‌گذار گره زد زیرا این موضوع جفا به باور و فرهنگ همدانی‌هاست گفت: در تعریف حمایت از سرمایه‌گذاری باید حتما توجیه منفعت عمومی را مد نظر قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از سرمایه‌گذار در راستای رونق تولید مشروعیت پیدا می‌کند اظهار کرد: دست‌اندازی به سرمایه‌های عمومی با تابلوی سرمایه‌گذاری در هیچ فرهنگی پشتیبانی نشده و پذیرفته نخواهد بود.

زارع بیان کرد: متاسفانه مفهوم حمایت از سرمایه‌گذاری قربانی بازی تبلیغاتی برخی مدیران استانی شده و آنها فکر می‌کنند مردم کارنامه خالی آنها را با این شوهای تبلیغاتی فراموش می‌کنند.

وی یادآور شد: تحقق سرمایه‌گذاری با بخشش از درآمدهای عمومی حاصل نمی‌شود، اتفاقا برداشت و پردازش مدیران همدان در نمایش حمایت از سرمایه‌گذار نشان می‌دهد که مردم باید فرصت رشد نگاه‌های تنبل مدیریتی را از مسوولان این چنینی بگیرند.

رسالت رسانه ملی انعکاس موانع تولید برای رفع آن است نه حمایت از شو تبلیغاتی برخی مدیران

دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت در همدان با بیان اینکه در بحث اسکای مال با همه جزیی بودن مسئله‌اش، درس‌های بزرگی برای ما همدانی‌ها داشت گفت: درس بزرگ این بود که شکست بی‌تفاوتی و سکوت در مقابل سوء تدبیرها را شاهد بودیم‌ زیرا همه عناصر مطالبه‌گر استان اعم از رسانه‌ها، موسسات و شخصیت‌های صاحب تریبون شاهد پوچی دفاع از دست‌اندازی‌ها با بهانه حمایت از سرمایه‌گذار بودند و هستند.

وی با بیان اینکه سوءاستفاده از جایگاه‌های حاکمیتی به نام حمایت از سرمایه‌گذاری ایراد دیگر این پروژه است گفت: متاسفانه واکنشی هم از طرف متولیان نداشته است و به نظرم اگر این انرژی و توان صرف رفع ایرادات پروژه می‌شد قطعاً آورده بهتری برای بهره‌بردار داشت.

زارع با بیان اینکه صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و رسانه مردم اولویت‌ها و فوریت‌های بی‌شماری را رها کرده است افزود: تنزل شان رسانه ملی است که به خاطر حمایت مالی دست به جوسازی رسانه‌ای علیه نقد کارشناسی مجموعه‌ای از دغدغه‌مندان استان همدان بزند.

وی تصریح کرد: رسالت رسانه ملی انعکاس موانع تولید برای رفع آن است که این رسالت نیز با توجه به شعار سال کارنامه قابل قبولی هم در ذهن کارآفرینان و تولیدکنندگان همدانی نداشته است.

دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت در همدان با تاکید بر اینکه اولویت‌های رسانه‌ای در رسانه ملی در مرکز استان باید معطوف به نارسایی‌هایی می‌شد که موجب یأس کارآفرینان در جای جای استان شده است افزود: این کار مرهم زخم مجاهدات اقتصادی در این شرایط پیش رو بود، اما دریغ که اندکی توجه نشد.

وی در پایان گفت: در یکسونگری و قضاوت یک طرفه‌ای که از طرف رسانه ملی ایجاد شده به نظر من باید حق و پاسخ منتقدان محفوظ دیده شود چراکه افکار عمومی با جوسازی نباید دچار انحراف شوند.

انتهای پیام/ 89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول