اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وزیر نفت هند: تصمیم اوپک پلاس به بهبود اقتصادی جهان آسیب می زند

هند، اعلام کرد تصمیم تولیدکنندگان بزرگ نفت برای ادامه کاهش تولید درحالی که قیمت ها افزایش یافته است، می‌تواند بهبود ناشی از مصرف در برخی از کشورها را تهدید کند.

وزیر نفت هند: تصمیم اوپک پلاس به بهبود اقتصادی جهان آسیب می زند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، هند، سومین واردکننده و مصرف کننده نفت جهان اعلام کرد، تصمیم تولیدکنندگان بزرگ نفت برای ادامه کاهش تولید درحالی که قیمت‌ها افزایش یافته است، می‌تواند بهبود ناشی از مصرف در برخی از کشورها را تهدید کند.

به نوشته رویترز، اوپک پلاس در روز پنج شنبه تصمیم گرفت، تا تولید نفت خود را در ماه آوریل افزایش ندهد، زیرا اعضای این کشور منتظر بهبود قابل توجه تقاضا در بحبوحه شیوع کرونا هستند.

قیمت نفت پس از این تصمیم افزایش یافت و امسال نیز 33 درصد افزایش یافته است.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت: «هند به عنوان یکی از بزرگ ترین کشورهای مصرف کننده نفت نگران است چنین اقداماتی توسط تولیدکنندگان نفت، پتانسیل تضعیف بهبود ناشی از مصرف داشته باشد و بیشتر به مصرف کنندگان آسیب بزند، به ویژه در شرایطی که بازار به قیمت‌ها حساس است.»

هند به شدت از افزایش قیمت نفت آسیب دیده است و به تولیدکنندگان هشدار داد تا تولید را کاهش دهند و به بهبود اقتصاد جهانی از همه گیری کرونا کمک کنند.

پرادهان افزود: «ما بسیار امید داشتیم اوپک و اوپک پلاس تولید خود را تاحدی افزایش دهند و بهبود شکننده اقتصاد جهانی به ویژه در کشورهای در حال توسعه را در نظر بگیرند.»

افزایش قیمت نفت، چالش مالی برای هند ایجاد کرده است، زیرا خرده فروشی سوخت در بخش‌هایی از این کشور به شدت با افزایش قیمت مواجه شده و بهبود ناشی از تقاضا را با تهدید مواجه کرده است.

هند، سومین اقتصاد آسیا، حدود 84 درصد نفت خود را وارد می‌کند و به تولیدکنندگان نفت در غرب آسیا برای سه پنجم تقاضای خود وابسته است.

عربستان نیز در پاسخ به هند اعلام کرد، دهلی نو باید استفاده از نفت‌هایی که در زمان قیمت پایین نفت در سال گذشته خریده است را آغاز کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول