اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توزیع بسته‌های معیشتی به نیابت از ۹۲ شهید قلعه‌نو خرقان شاهرود

در حاشیه برگزاری یادواره شهدای روستای قلعه‌نو خرقان شهرستان شاهرود، ۱۰۰ بسته معیشتی به نیابت از شهدای این روستا بین نیازمندان توزیع شد.

توزیع بسته‌های معیشتی به نیابت از ۹۲ شهید قلعه‌نو خرقان شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، مسؤول مؤسسه تفحص سیره شهدای قم ظهر امروز در سی و هشتمین یادواره شهدای روستای قلعه‌نو خرقان شهرستان شاهرود در حسینیه اعظم این روستا که به‌صورت مجازی و با حضور خانواده شهدا برگزار شد، با بیان اینکه شهدا همواره به ما می‌آموزند، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تأکید دارند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست؛ چراکه این فرهنگ مروج خوبی‌ها و زیبایی‌هاست و هر کسی در این دانشگاه خوب تربیت شود، چشمش به محرم خانه عالم باز می‌شود.

وی افزود: به برکت آموزه‌های بلندی که امام راحل از مکتب عاشورا و اهل‌بیت (ع) آموختند، انسان‌هایی پرورش یافتند که امروز ستاره‌های راهنمای جامعه ما هستند.

مدیر کارگروه دفاع مقدس بنیاد خاتم گفت: شهادت مقام ویژه‌ای است که به هر کسی نمی‌دهند و باید قابلیت یافت تا زیر چتر ولایت قرار گرفت و ذوب در خدا شد تا به این مقام رسید.

جوشقانیان با بیان اینکه امروز حرف اصلی شهدا با ما و اقشار مختلف جامعه حفظ ارزش‌هاست، تصریح کرد: باید پای ارزش‌ها ماند و رهبری را تنها نگذاشت و شهدا به ما آموختند، هرکجا سخن در عمل قرار گرفت در تاریخ درخشیدیم و خدا هم کمک کرد.

دبیر شبکه ملی وارثون با اشاره به شهید تهرانی‌مقدم که با نیروی جهادی و انقلابی و مهندسی معکوس موشک ساخت و علیه دشمنان استفاده کرد، ادامه داد: این نیرو با توکل بر خدا است که اعجاز می‌آورد و یک حاج قاسم سلیمانی بر استکبار جهانی فائق می‌آید و برکت واقعی به توحید عملی و ولایت ناب است.

وی با اشاره به عملیات والفجر هشت که رزمندگان از عرض اروند با آن همه امکانات و تجهیزات دشمن عبور کردند، عنوان کرد: این عملیات با فرمول‌های نظامی نمی‌گنجد و باورپذیر نیست و راز و رمز این عملیات همین توکل و اعتماد به خدا است که اعجاز می‌کند.

جوشقانیان با اشاره به سخنان زهرای مرضیه (س) در بستر بیماری به زنان مدینه که چرا امیرالمؤمنین (ع) را تنها گذاشتند، گفت: حضرت دلیل این موضوع را، این‌گونه بیان می‌دارد که شما با عدالت علی نمی‌توانستید به لذت دنیا برسید و دشمنان داخلی و خارجی ما نیز امروز در این راستا حرکت می‌کنند.

وی افزود: دشمن بعد از ۴۲ سال تلاش دارد با استفاده از همه امکانات، تجهیزات، منافقین و نفوذی‌ها به نظام ضربه وارد کند و البته نخواهد توانست و رهبری انقلاب در دیدار با مردم تبریز اشاره کردند که هرکجا به مقصد رسیدیم باارزشی‌ها رسیدیم و با شهدا به افتخارات فراوان و عزت دست یافتیم و هرکجا از انقلاب فاصله گرفتیم، مشکل‌آفرین شد.

مسؤول مؤسسه تفحص سیره شهدای قم با تأکید بر اینکه اگر پرچم ولایت را به اهتزاز در نیاوریم، کار به‌جایی می‌رسد که ولایت تنها می‌شود و جامعه اسلامی از میان می‌رود، گفت: در دوران امام علی (ع) معاویه حربه‌ای که برای خالی کردن دور امام علی (ع) استفاده کرد، معیشت مردم بود که به خطر افتاد و مردم به ولایت پشت کردند و امروز نیز رهبری فرزانه انقلاب ۱۲ سال است، شعار سال را اقتصادی انتخاب می‌کنند و اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که به آن عمل نشد و در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت صورت نگرفت.

جوشقانیان انقلابی بودن، روحیه ظلم‌ستیزی و کفرستیزی را که امام راحل در جهان بنیان نهاد را موردتوجه قرار داد و افزود: باید این ویژگی‌ها در جامعه تداوم یابد تا حکومت اسلامی تداوم پیدا کند.

وی به موضوع بودجه ۱۴۰۰ و توجه به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: نفوذی‌های داخلی چقدر وقیحانه کار کرده و بعد عذرخواهی می‌کنند و این‌ها تکرار تاریخ در صدر اسلام است و باید مراقب بود و عبرت گرفت.

مسؤول مؤسسه تفحص سیره شهدای قم تصریح کرد: دشمن فهمیده که اگر خیمه ولایت سست شود، کار تمام است و هنر شهدا همین بود که شأن و منزلت ولایت را تقویت و بر پشتیبانی از آن تأکید دارند؛ در دوران غیبت امام زمان (عج) نایب ایشان پرچم‌دار است و روح پیام شهدا همین‌جاست.

دبیر شبکه ملی وارثون یا بیان اینکه، سیدحسن نصرالله و شیخ زکزاکی شاگرد حقیقی ولایت هستند، خاطرنشان کرد: شهدا بصیرت داشتند و امروز تمام دردهای ما به خاطر دوری از مکتب شهداست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی، امام جمعه شاهرود نیز در این مراسم با خیرمقدم، به محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد که زندگی ما را تحت تأثیر قرار داد، اما برنامه‌های ما تعطیل نشد، افزود: به همت ستاد یادواره شهدای روستای قلعه‌نو خرقان این یادواره مجازی برگزار شد؛ شهدا مربوط به همه هستند و باید قدر این یادواره‌ها را دانست.

این یادواره شهدا به همت ستاد یادواره شهدا، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود، پایگاه‌های بسیج محمد رسول‌الله (ص) و کوثر به یاد سرداران شهید حسن رضایی و حسین منتظری و ۹۲ شهید این روستا برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این یادواره شهدا، ۱۰۰ بسته معیشتی به نیابت از شهدای این روستا به ارزش ۴۰۰ هزار تومان بین نیازمندان روستا توزیع شد.

این بسته‌های معیشتی شامل برنج ایرانی، روغن، گوشت مرغ، حبوبات و ... به همت خانواده شهدا و ایثارگران و خیران تهیه شد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول