اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

جنجال در رونمایی از اتومبیل هاس/دور زدن قانون در فرمول یک؟

استفاده از رنگ‌های پرچم روسیه در اتومبیل هاس جنجال برانگیز شد.

جنجال در رونمایی از اتومبیل هاس/دور زدن قانون در فرمول یک؟

به گزارش خبرگزاری فارس، فصل جدید فرمول یک قبل از اینکه شروع به کار کند با جنجال جدیدی روبه رو شده است. آخرین مشکل ایجاد شده مربوط به تیم هاس است. روز گذشته که از اتومبیل این تیم رونمایی شد پرچم قرمز، سفید و آبی به کار برده شده شباهت زیادی به پرچم روسیه داشت.

مشکل این است که روسیه با رای آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ با محرومیت 2 ساله روبه‌رو شده و ورزشکاران این کشور نمی‌توانند با پرچم روسیه در میادین شرکت کنند که این موضوع باید در مسابقات فرمول یک هم اعمال شود.

نیکیتا مازپین راننده تازه‌کار هاس که اهل روسیه است در صورت کسب مقام در مسابقات فرمول یک نمی‌تواند از پرچم کشور خود استفاده کند یا سرود روسیه در زمان کسب سکو خوانده شود. کلمه روسیه و حتی روسیه اجازه داده نمی‌شود تا در لباس مازپین به نمایش درآید.

زمانی که در خصوص دور زدن حکم اعلام شده از اشتاینر مدیر تیم هاس سوال شد وی اعلام کرد که قبل از رای دقیق وادا برای ممنوعیت در فرمول یک این انتخاب صورت گرفته بود.

اشتاینر در این باره گفت: ما چیزی را دور نزدیم. ما قبل از اینکه رای وادا در خصوص پرچم روسیه اعلام شود تصمیم خود را گرفته بودیم.

این تیم ادعا می‌کند این انتخاب در واکنش به اسپانسر تیم هاس که پدر مازپین بوده، صورت گرفته است.

مدیر تیم هاس عنوان کرد: بدیهی است ما نمی‌توانیم از پرچم روسیه استفاده کنیم اما شما می توانید از رنگ‌ها روی ماشین استفاده کنید. در نهایت اینکه ورزشکار است که نمی‌تواند از پرچم روسیه استفاده کند نه تیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول