اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انتخاب شایسته در انتخابات راه تحول است

امام جمعه ساوه بخشی از مشکلات کشور را ناشی از تحریم و خباثت‌های دشمنان و سهم حداکثری آن را ناشی از سوء مدیریت دانست و گفت: حضور حداکثری و انتخاب شایسته در انتخابات، راه تحول و تغییر مثبت و سازنده برای آینده کشور است.

انتخاب شایسته در انتخابات  راه تحول است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به نزدیکی انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: انتخابات و دخالت دادن مردم در تعیین سرنوشت خودشان، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و نظام اسلامی است که باید آن را قدر بدانیم وگرنه بی‌توجهی و سستی در آن و ناسپاسی زمینه ساز مشکلات و گرفتاری‌ها است. 

وی با تاکید بر اینکه انتخابات هم حق مردم است و هم تکلیف آنان افزود: حق مردم است که سرنوشت خود را تعیین کنند همان طور که در اصل 56 قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است که حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است و هیچ کس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد.

خطیب نماز جمعه ساوه اضافه کرد: انتخابات تکلیف مردم نیز است، حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و اصل شرکت حداکثری مردم در انتخابات باعث مشروعیت سیاسی بخشیدن به نظام، باعث اقتدار نظام و امنیت درونی و بیرونی در برابر توطئه های دشمنان می‌شود بنابراین حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی مهم است و هم انتخاب درست و شایسته حلال مشکلات مردم است. 

حسینی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا، انتخابات را یک تکلیف ملی دانسته، حضور در انتخابات را اجباری می‌کنند و با این نگاه که شهروندان یک کشور از امتیازات یک کشور استفاده می‌کنند باید حاکمیت ملی را مهم بشمرند و وظیفه خودشان را در برابر ملت و کشور خود ایفاء کنند. 

وی با اشاره به اینکه انتخابات یک فرصت مهم برای ملت ما برای اصلاح و تحول مدیریتی است؛ افزود: انتخابات برای ملت ما یک فرصت خوبی است که با کارگزاران شایسته به نابسامانی‌ها، به رویکردها و عملکردهای نادرست یا بی عملی برخی مسئولان پایان داد. 

امام جمعه ساوه بخشی از مشکلات کشور را ناشی از تحریم و خباثت‌های دشمنان و سهم حداکثری آن را ناشی از سوء مدیریت دانست و اضافه کرد: حضور حداکثری و انتخاب شایسته در انتخابات، راه تحول و تغییر مثبت و سازنده برای آینده کشور است.

حسینی با تاکید بر اینکه دشمنان ما یا زیاده خواهان و قدرت طلبان درصددند که انتخابات را به فرصتی برای براندازی یا تضعیف نظام اسلامی تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: راهبرد دشمنان تبلیغات برای عدم مشارکت، مایوس ساختن آنان از نتیجه انتخابات گاهی با سیاه نمایی با ادعای مهندسی انتخابات و همچنین راه اندازی فتنه و تحمیل هزینه بر نظام اسلامی که یا بر شورای نگهبان فشار آورند که در احراز صلاحیت‌ها، مسامحه کند و افراد فاقد صلاحیت را تایید کند و یا مردم را در برابر نظام و نهادهای قانونی قرار دهد. 

وی اضافه کرد: متاسفانه اوضاع اقتصادی و معیشتی ناشی از برجام و سوء مدیریت زمینه را برای عوام فریبی آنان فراهم ساخته است. 

امام جمعه ساوه ترویج و توصیه و التزام همگانی به قانون گرایی، بصیرت مردمی و رعایت تقوا از الزامات برگزاری یک انتخابات خوب دانست و گفت: هشداری به فرصت طلبان و نامه نگاری‌ها بدهم و آن اینکه ملت ما تجارب سختی را پشت سرگذاشته است و در دوران مختلف متوجه شده است هر جا از ولایت و رهبری و آرمان های شهیدان والامقام فاصله گرفته است، ضربه خورده است لذا به خوبی آموخته است و اعلام می‌‌کند هر کس از مسیر ولایت و رهبری و آرمانهای انقلاب و شهیدان فاصله گرفته است جایگاهی در بین ملت ما نخواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول