اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

قرار بود لایحه رتبه‌بندی معلمان در بهمن به مجلس ارائه شود/ دولت این‌قدر معطل نکند‌

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: رتبه‌بندی معلمان، مطالبه جدی مجلس از دولت است و آحاد فرهنگیان این توقع را دارند که دولت انقدر معطل نکند و لایحه را به مجلس تقدیم کند.

قرار بود لایحه رتبه‌بندی معلمان در بهمن به مجلس ارائه شود/ دولت این‌قدر معطل نکند‌

علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان، مطالبه جدی مجلس از دولت است و این موضوع به مطالبه عمومی در بین تمام تشکل‌های صنفی و سیاسی فرهنگیان تبدیل شده است و آحاد فرهنگیان این توقع را دارند که دولت انقدر معطل نکند و لایحه را به مجلس تقدیم کند.

وی ادامه داد: در مجلس در بند «و» تبصره ۲، مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان که یک رقم گلوبال است، برای برخی امور در اختیار دولت است که ما پیشنهادمان ۱۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان است؛ البته این جدول در مجلس تصویب نمی‌شود. 

کریمی فیروزجایی افزود: قرار بود دولت در بهمن ماه لایحه رتبه‌بندی را به مجلس بدهد اما هنوز این لایحه به مجلس ارائه نشده است.

وی با اشاره به نگاه مجلس درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: وقتی دولت لایحه رتبه‌بندی را به مجلس ارائه دهد، با قید فوریت در اولویت قرار می‌دهیم و نگاه مجلس هم به موضوع رتبه‌بندی معلمان مثبت است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره ویژگی‌های این لایحه، گفت: معلمان به 5 رتبه تقسیم می شوند و یک سری ملاک‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دیده شده است که نهایتا منجر به تشکیل  رتبه‌بندی اصلی معلمان می‌شود. 

به گزارش فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌هایی با عنوان «انتظار چند ساله معلمان برای اجرای رتبه‌بندی» و «عدم اجرای صحیح رتبه بندی معلمان» خواستار پیگیری شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول