اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

راه‌آهن «بیرجند-یونسی» به کجا رسید؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان‌جنوبی به تشریح آخرین وضعیت پروژه اتصال بیرجند به راه‌آهن سراسری پرداخت.

راه‌آهن «بیرجند-یونسی» به کجا رسید؟

وحید داعی امروز در تشریح آخرین وضعیت پروژه راه آهن بیرجند-یونسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: این پروژه درمجموع به طول ۲۷۱ کیلومتر اجرا خواهد شد که از این میزان ۵۸ کیلومتر از سمت یونسی به بیرجند بوده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی افزود: زیرسازی این پروژه به طور تقریبی تمام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۳۳ کیلومتر از این پروژه از سمت بیرجند به یونسی بوده که به شرکت ویستا به عنوان پیمانکار واگذار شده است، تصریح کرد: در مجموع در حال حاضر ۹۰ کیلومتر از این پروژه در حال اجرا است.

داعی با اشاره اینکه در مجموع ۱۸۰ کیلومتر دیگر از این پروژه هنوز باقی مانده که در حال پیگیری اخذ تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی می‌باشیم و مصوبه آن را گرفته‌ایم، یادآور شد: براساس این مصوبه میزان دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در قالب فاینانس در اختیار کنسرسیوم ریلی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امسال ۶۰ میلیارد تومان به مجموع این محور ریلی اختصاص داده شده و در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز همین میزان اعتبار در نظر گرفته شده که باید مورد تصویب مجلس قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان‌جنوبی عنوان داشت: امید است با اختصاص فایناس از صندوق توسعه ملی به این پروژه اجرایی شدن آن در ۱۸۰ کیلومتر باقیمانده سرعت بیشتر یابد.

داعی خاطرنشان کرد: با اختصاص تسهیلات صندوق توسعه ملی باید ظرف مدت چهار سال از زمان پرداخت تسهیلات ۱۸۰ کیلومتر باقی مانده از این پروژه به اتمام برسد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول