اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

هشتمین کتابخانه گروه جهادی شهدا به نام «حاج قاسم»/ هر 45 روز یک کتابخانه+فیلم

هشتمین کتابخانه گروه جهادی شهداء مزین به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه محرومی در شمال غرب کشور افتتاح شد.

هشتمین کتابخانه گروه جهادی شهدا به نام «حاج قاسم»/ هر 45 روز یک کتابخانه+فیلم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، هشتمین کتابخانه گروه جهادی شهداء مزین به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه محرومی در شمال غرب کشور افتتاح شد.

 


بر اساس این گزارش، این کتابخانه که به همت گروه جهادی شهدا افتتاح شد با بیش از ۳ هزار عنوان کتاب در شهرستان خدابنده (سلطانیه) روستای پابند در اختیار ساکنان این منطقه قرار گرفت.

محسن اسماعیلی مسئول گروه جهادی شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره این کتابخانه اظهار داشت: پس از بررسی‌های فیزیکی و جمعیت‌شناسی منطقه‌ای تصمیم برآن شد کتابخانه هشتم را در این منطقه محروم از غرب کشور افتتاح کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در تامین کتاب‌های این کتابخانه علاوه بر نذورات مردمی همکاری کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رادیو فرهنگ را داشتیم،‌گفت: کتاب‌های موجود در کتابخانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به ارزش ۱۰۰میلیون تومان تامین شده است،‌ در این کتابخانه بیش از ۳ هزار عنوان کتاب و مجموعا در این هشت کتابخانه که در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد ۴۰ هزار عنوان کتاب در اختیار ساکنان مناطق محروم قرار گرفته است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه گروه جهادی شهداء در سال ۱۳۹۹ با تجهیز ۸کتابخانه در سراسر کشور موفق شد هر ۴۵ روز یک کتابخانه را در مناطق گوناگون ایران افتتاح کند، ‌توضیح داد: با افتتاح هشتمین کتابخانه در منطقه محرومی در یکی از روستاهای استان زنجان پرونده کتابخانه‌ها در سال جاری بسته شد اما گروه جهادی شهدا قصد دارد باز هم در سال آینده این حرکت فرهنگی را ادامه دهد.

وی به شعار این گروه جهادی که متشکل از ۸ نفر است اشاره کرد و گفت: «هر منطقه محروم یک کتابخانه» عنوان شعار گروه جهادی ماست و قصد داریم در سال آتی هم این مسیر تأسیس و افتتاح کتابخانه‌ها را ادامه  دهیم.

مسئول این گروه جهادی به افتتاح کتابخانه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همکاری کتابخانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مسیر اشاره کرد و گفت: این کتابخانه روز گذشته با حضور جواد حیدری فرمانده پایگاه بسیج امام صادق (ع) مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، دهیار، بخشدار و همچنین شورای روستا در استان زنجان افتتاح شد.

اسماعیلی تعداد ساکنان سه روستای پابند، کُشک آباد و ویک را حدود هزار نفر دانست و افزود: برای هر کتابخانه تیمی به مطالعه و بررسی مکانی می‌پردازد و پس از قطعی شدن فضای کتابخانه در آن منطقه محروم کتاب‌ها با توجه به آسیب شناسی منطقه ارسال می‌شود. البته پس از افتتاح کتابخانه‌ها هم تازه‌های نشری که راهی بازار کتاب می‌شوند به این مناطق جهت عرضه به اعضا ارسال می‌شود و به نوعی کتابخانه شارژ می‌شود.

اسماعیلی ضمن معرفی گروه جهادی شهدا گفت: گروه جهادی شهدا کار خود را از زلزله کرمانشاه در سال ۱۳۹۵ آغاز کرد و از انتهای سال ۱۳۹۸ و ابتدای ۱۳۹۹ که کشور درگیر ویروس کرونا شد، ضدعفونی‌کردن معابر، توزیع سبد کالا، نان صلواتی، قربانی، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی، توزیع لوازم‌التحریر ایرانی، اسلامی و مباحث عمرانی را داشتیم. گروه ما ۸ نفره است و بدون وابستگی به نهاد خاصی در حد بضاعت خودمان کارهای جهادی انجام می‌دهیم. 

گفتنی است آئین افتتاحیه این کتابخانه بطور مستقیم از رادیو فرهنگ پخش شد.

ین گزارش اضافه می‌کند، گروه جهادی شهدا تاکنون کتابخانه‌هایی مزین به نام شهید خرازی در روستای سیبن، کتابخانه شهید ابراهیم هادی در شهرستان دامغان، کتابخانه شهید حاج احمد کاظمی در حومه رشت، «کتابخانه شهدای خوئین» در استان زنجان، کتابخانه شهید همت در روستای امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری،کتابخانه حاج احمد متوسلیان و هفتمین کتابخانه خود را به نام «شهدای ملوند» در روستایی حوالی سبزوار دایر کرده است.

در ادامه فیلم‌ مربوط به کتابخانه هشتم که مزین به نام سردار دلهاست را ببینید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول