اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ارز 4200 تومانی قاچاق تجهیزات پزشکی را زیاد کرد/ دارو و تجهیزات پزشکی باید قابل رصد باشد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ارز 4200 تومانی که موجب قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی به کشورهای همسایه شده است انتقاد کرد.

ارز 4200 تومانی قاچاق تجهیزات پزشکی را زیاد کرد/ دارو و تجهیزات پزشکی باید قابل رصد باشد

همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره قاچاق تجهیزات پزشکی اظهار داشت: وقتی تجهیزات پزشکی وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شد باید شاهد قاچاق به خارج از کشور هم بود که نمونه آن نوار تست قند خون بود که با ارز ترجیحی وارد شده و به کشورهای همسایه با قیمت‌های بسیار بالا قاچاق می‌شد اما هم اکنون چنین چیزی را شاهد نیستیم زیرا ارز به آن تخصیص داده نمی‌شود.

وی افزود: هم اکنون نوار تست قند خون وارداتی در کشور نداریم و همه آنچه که هم اکنون در کشور ما وجود دارد تولید ایران است که از آن استفاده می‌کنیم و هیچ گونه قاچاقی هم به خارج از کشور وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: تجهیزات پزشکی اگر با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود باید مانند دارو تحت کنترل سامانه‌های مختلف قرار گرفته و بتوانیم از طریق سامانه تیتک آن را رصد کنیم تا مصرف کننده واقعی آن مشخص شده و بدانیم کجا می‌رود.

سامه‌یح درباره اشتغال مهندسی پزشکی اظهار داشت: تحریم‌ها علیه کشورمان خیلی هم بد نبوده است و در برخی از جاها مانند تلنگری بوده که منجر به بیدار شدن مان شده است؛ وقتی ارز گران شد و واردات تجهیزات پزشکی سخت شده و مشکلاتی برای واردات آن ایجاد شد شرکت‌های دانش‌بنیان متوجه شدند که اگر بتوانند تجهیزات پزشکی خارجی را در داخل بسازند می‌توانند گام‌های اساسی برای تامین نیازهای کشور برداشته و سودآوری هم داشته باشند.

وی افزود: بر همین اساس شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت ساخت تجهیزات پزشکی غیرمصرفی رفتند که می‌توانم به دستگاههای رادیولوژی اشاره کنم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول