اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

شناسایی به موقع ۲ هزار بوشهری مبتلا به کرونا در طرح «شهید سلیمانی»

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند گفت: تشدید طرح شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفته و تا کنترل کامل بیماری ادامه خواهد یافت.

شناسایی به موقع ۲ هزار بوشهری مبتلا به کرونا در طرح «شهید سلیمانی»

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مراد علی فولادوند صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از اوایل آذر ماه گذشته در استان آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد اظهار داشت: در هفته‌های اخیر به سبب عادی‌انگاری و بی‌توجهی به معیارهای بهداشتی و پیشگیری، علائمی از بروز موج چهارم بیماری در برخی از استانهای کشور مشاهده شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه در استان بوشهر اخیرا تعداد موارد سرپائی بیماری و تا حدودی تعداد بستری‌ها اندکی افزایش یافته افزود: بیم آن می‌رود که موج جدیدی از بیماری کرونا در استان شکل بگیرد که در این راستا تشدید طرح شهید سلیمانی در دستور کار بسیج جامعه پزشکی سپاه امام صادق (ع) و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این نکته که تا کنترل کامل بیماری کرونا طرح شهید سلیمانی ادامه خواهد یافت گفت: طرح شهید سلیمانی با سازماندهی تیم‌های سه گانه مراقبتی، نظارتی و حمایتی در تمام شهرستانهای استان شکل گرفته است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر به تیم‌های طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: ۴۷۸ تیم در قالب بخش‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی در تمام شهرستانهای استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

وی تعداد تیم‌ها و اعضاء در حال فعالیت مراقبت و رهگیری را ۱۴۵ تیم با ۵۸۴ نفر دانست و بیان کرد: تعداد تیم‌های مراقبت در منزل ۲۲ تیم با ۴۳ عضو و تعداد تیم‌های نظارتی ۱۹۴ تیم با ۴۴۵ عضو است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۱۷ تیم حمایتی با ۲۷۲ عضو به فعالیت تیم‌های طرح شهید سلیمانی از ماه بهمن تا هفته نخست اسفند پرداخت و افزود: در این راستا سه هزار و ۷۱ خانواده و ۱۳ هزار و ۳۷۱ نفر غربالگری شدند.

فولادوند تعداد افراد ارجاع شده برای انجام تست PCR در طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر را ۸۷۹ نفر دانست و افزود: در این راستا برای ۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر تست سریع انجام شده که ۱۹۰۰ نفرشان مثبت بوده است.

وی تعداد افراد ایزوله شده در منزل را چهار هزار و ۸۶۱ نفر دانست و بیان کرد: تعداد اخطار صادر شده برای اصناف حدود پنج هزار مورد بوده که ۱۴۲ صنف به سبب رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با اشاره به انجام پنج هزار و ۶۰۰ مورد بازدید مشترک خاطر نشان کرد: در این راستا تعداد بازدید انجام شده توسط بسیج افزون‌بر ۱۰ هزار ۸۰۰ مورد و بازدیدهای هلال احمر سه هزار ۶۲۰ مورد گزارش شده است.

فولادوند به توزیع بسته‌های معیشتی اشاره و بیان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی بیش از سه هزار و ۴۵۰ بسته معیشتی میان افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

وی، تعداد خانوارهای تحت حمایت کالایی را یک‌هزار و ۷۰۴ خانوار دانست و تصریح کرد: تعداد خانوارهای غربالگری شده چهار هزار و ۵۶۰ خانوار بوده که ارزش ریالی بسته‌های توزیع شده ۱۵ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه در چند هفته اخیر تعداد موارد سرپایی بیماری با روندی ملایمی در حال افزایش است تاکید کرد:  بیم آن می‌رود که پیک جدید بیماری در استان ظاهر شود که با هماهنگی سپاه امام صادق (ع) و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعدادی پرستار و مامای آموزش دیده برای تشدید مراقبت‌ها به‌خصوص برای افزایش بیماریابی و رهگیری تماس نزدیک بیماران به‌کار گرفته شده‌اند و در هفته‌های آینده اثر این اقدام به‌صورت افزایش موارد بیماریابی و انجام تست سریع خود را نشان خواهد داد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با تاکید بر توجه به پرهیز از مسافرت و دورهمی‌ها تصریح کرد: با توجه به مسافرپذیر بودن استان در ایام تعطیلات نوروزی نکته بسیار مهم در کنترل بیماری این است که ورود و خروج در مبادی ورودی استان با جدیت تمام کنترل شود در غیر این‌صورت ممکن است شاهد بروز موج جدید بیماری در استان باشیم.

فولادوند تاکید کرد: چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی به‌خصوص استفاده از ماسک و عدم برگزاری مراسم‌ها و دورهمی‌ها جدی گرفته نشوند ممکن است موج جدید بیماری با سرعت و شدت بیشتری در استان منتشر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول