اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

هزینه در حوزه «کتاب» سرمایه گذاری برای ساخت جامعه‌ای موثر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تبدیل کردن کتابخانه‌ها به باشگاه‌های فرهنگی را رویکرد جدی نهاد کتابخانه‌های عمومی است، گفت:هزینه در حوزه کتاب و کتابخوانی در حقیقت سرمایه گذاری برای ساخت جامعه‌ای موثر و توسعه یافته است.

هزینه در حوزه «کتاب» سرمایه گذاری برای ساخت جامعه‌ای موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سید عباس صالحی در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی با بیان این‌که شهر یزد با عنوان‌های مختلفی شناخته می‌شود، اظهار کرد: یکی از عنوان این شهر دارالکتاب بوده و این نشان دهنده ظرفیت فرهنگی این دیار است.

وی با اشاره به سابقه یزد به عنوان محل ثبت تاریخ فرهنگ مکتوب ایران اسلامی، افزود: علمی کردن فعالیت‌ها از جمله رویکردهای جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تبدریل کردن کتابخانه‌ها به باشگاه‌های فرهنگی مبتنی بر ترویج کتاب و کتابخوانی را از دیگر رویکردهای جدی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست، گفت: با این نگاه برنامه‌ریزی‌های مختلفی در حوزه معماری و فرآیند کاری کتابخانه ها انجام شده و در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

صالحی توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان را سومین راهبرد جدی نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست و بیان کرد: در حال حاضر هیچ کتابخانه‌ای در کشور فاقد فضای ویژه کودکان نیست.

وزیر تصریح کرد: اگر بتوانیم نسلی کتابخوان داشته باشیم، نسلی سالم از نظر روحی و جسمی خواهیم داشت و در نهایت انسان های سالم و موثر برای توسعه کشور پرورش می دهیم.

وزیر ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: انجام هزینه در حوزه کتاب و کتابخوانی در حقیقت سرمایه گذاری برای ساخت جامعه‌ای موثر و توسعه یافته است.

انتهای پیام/الف/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول