اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ترس پزشکان از درگیری شدید کودکان با کرونا/ انتقاد از اظهارنظرهای سیاسی سلبریتی‌ها

عضو شورای سلامت کشور گفت: ترسی که همه پزشکان با آن مواجه­اند، اعلام عمومی درگیری کودکان در فاز دوم کووید 19 است و این در حالیست که در کشور ما بیمارستان و تجهیزات لازم برای کودکان بسیار کم است و عملاً یک فاجعه بروز می­کند.

ترس پزشکان از درگیری شدید کودکان با کرونا/ انتقاد از اظهارنظرهای سیاسی سلبریتی‌ها

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مسعود ورمزیاری دبیر سابق شورای سیاست­گذاری سلامت سازمان، عضو شورای سلامت کشور و عضو پزشک­های صلیب سرخ، در برنامه « انعکاس » با موضوع رسانه، کووید 19 و مشارکت اجتماعی اظهار کرد: با شیوع کرونا، رسانه جای خود را بیشتر از قبل باز کرد و با رشد کرونا، رسانه نیز رشد کرد اما هنوز جای پیشرفت دارد.

وی منع سلبریتی­ها از اظهارنظر درمورد کرونا را یک امر دستوری عنوان کرد و افزود: در این دوران شاهد اظهار نظرهایی عده ای غیر پزشک هستیم که ناراحت کننده و سیاسی است در حالی که اگر کسی در این حوزه تخصص ندارد، نباید اظهار نظر کند.

ورمزیاری سواد رسانه ای در جامعه را یک نیاز ضروری دانسته و تصریح کرد: میزان این شاخص حتی در میان تحصیل کرده ها هم کم  است و خیلی ها توان تشخیص درست یا نادرست بودن مطلب را ندارند.

این پزشک صلیب سرخ، ضمن اشاره به نداشتن مهارت استفاده از رسانه توسط « آقای دکتر نمکی»، افزود: در تمام دنیا شخصی به عنوان سخنگو که مهارت استفاده از رسانه را می داند، در رسانه صحبت می کند زیرا به کار بردن الفاظی که در ذهن مردم رسوخ می­کند و ابهت جایگاه شخص وزیر را زیر سؤال می برد، جایگاهی ندارد.

ورمزیاری دنیای آینده را دنیای با کرونا پیش بینی کرد و ادامه داد: کرونا یک اَبَر روند است و در مقابل اَبَر روندها هم نمی توان ایستاد و باید با آنها سازگار و همراه شد.

دبیر سابق شورای سیاست گذاری سازمان با اشاره به وارد شدن به فاز چهارم کووید 19، بیان کرد: الان حتی یک نفر فوتی هم زیاد است.

ورمزیاری گفت: ترسی که همه پزشکان با آن مواجه­اند، اعلام عمومی درگیری کودکان در فاز دوم کووید 19 است و این در حالی است که در کشور ما بیمارستان ها و تجهیزات لازم برای کودکان بسیار کم است و عملاً یک فاجعه بروز می­کند.

این عضو شورای سلامت کشور، آزمایش های مدام پی سی ار و سی تی اسکن های زیاد را  آسیب رسان دانست و افزود: در طول سالیان آینده با حجمی از سرطان مواجه می­شویم که این از تبعات سی تی اسکن های زیاد است.

ورمزیاری با بیان اینکه کرونا از تمام جهات رسانه ای شده، به خلأ بعد روانشناختی آن در دنیا و ایران اشاره کرد و ادامه داد: مردم به دنبال رسانه ای هستند که ثبات، دلسوزی، امید داشته باشد و به آنها اعتماد کند.

وی در پایان با تأکید بر حمایت بیشتر از حوزه سلامت و پزشکان در این شرایط اظهار کرد: جان آدمیان مهمتراز بعد سیاسی کروناست و افتخار، نجات دادن جان مردم است نه صرفاً تولید واکسن.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول