اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اساتید دانشگاه‌ها را باید برای تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب مهیا و تجهیز کنیم

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: باید تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها را برای تبیین اهداف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب مهیا و تجهیز کنیم، که این مهم از مسیر دانشگاه تحقق می‌یابد و به سازماندهی اساتید نیاز دارد.

اساتید دانشگاه‌ها را باید برای تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب مهیا و تجهیز کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام علی ثقفی در آخرین جلسه ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۹ که در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور و با حضور اعضای ستاد برگزار شد؛ عنوان کرد: مطلب اول در ترسیم مسیر کلی بیانیه لزوم توجه به افق راه و نقشه راه اصلی است و ما برای بیانیه گام دوم این مسئله را حتما در نظر بگیریم. 

وی اظهار داشت: این کار فقط با بحث تربیت مدرس جوابگو نیست و می بایست ابتدا این موضوع را ترویج کنیم که افرادی بتوانند در خصوص بیانیه گام دوم محکم و متقن صحبت کنند. به همین خاطر تربیت مدرس باید از دانشگاه ها شروع شود تا بحث شناخت افق و نقشه راه بیانیه هر چه زودتر محقق شود. 

عضو ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سازمان بسیج اساتید کشور افزود: این مهم اگر برای ما شاخص بشود، ما می‌توانیم افق های بعدی را هم مشخص کنیم. البته این قدمی هم را که تاکنون برداشته ایم باید جایابی و جانمایی کنیم و در این زمینه نقش کمیسیون‌هایی که در ستاد تشکیل شده؛ می‌تواند بسیار مهم و راهگشا باشد. 

وی تصریح کرد: کمیسیون‌ها باید در کنار هم بحث نقشه راه را مشخص کنند و توسعه آنها بر روی نقشه بر اساس اصول 6 گانه مشخص شود. بنابراین حتما می بایست کمیسیون ها به کمک بحث بیانیه گام دوم بیایند و جایگاه و نقش بسیار مهم خود را برای ترسیم نقشه راه عملی بیانیه، که ما در بیانیه گام دوم به دنبال آن هستیم را ایفا کنند. 

ثقفی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌ها و محورهای مهم این است که می‌بایست تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها را مهیا و تجهیز کنیم برای تبیین اهداف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، که این مهم از مسیر دانشگاه تحقق می‌یابد و این مسئله به سازماندهی اساتید نیاز دارد. 

وی عنوان کرد: در این مسیر نیاز به معلمانی داریم که بیایند و موضوع بیانیه را شرح دهند و فضا را آماده کنند تا مخاطب به صورت کلی در جریان بیانیه قرار بگیرد و این نیاز به مبلغ و مربی دارد؛ همچنین از نیازهای دیگر می توان به بحث مدرس اشاره کرد چرا که بیانیه عمیق و برخاسته از یک ذهن خاص است و این حتماً نیاز به تدریس دقیق دارد. 

ثقفی با اشاره به اینکه ما به محقق هم نیاز داریم؛ افزود: این یک عرصه بسیار وسیع است و مسئله تربیت محقق و پژوهشگر برای این کار بسیار مهم و ضروری است. 

وی افزود: محورهای بعدی مورد نیاز در تحقق بیانیه؛ تربیت مدیر است و ما باید مسئولین و مدیران را در جریان بیانیه گام دوم قرار دهیم چرا که مدیران نقش بسیار مهم تر از بقیه افراد دارد و او می‌تواند افراد دیگر را سازماندهی نماید. 

ثقفی افزود: یکی دیگر از محورهای بسیار مهم موجود در بیانیه مسئله تربیت معنوی است که حضرت آقا در بیانیه مسئله تربیت معنوی را جزء محورهای اصلی قرار داداند و فرمودند که مهمترین مطلب در این کار تحول معنوی است؛ یعنی محورهایی که در بیانیه ذکر شده است اگر مبتنی بر معنویت نباشد مسئله پیش نخواهد رفت و پایه هر کاری در این مسیر بحث معنویت است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول