اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شناسایی ۸ مورد جدید ابتلا به کرونای انگلیسی در مشهد / جمع مبتلایان به ۱۴ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد که هفته گذشته آمار ابتلا به کرونای انگلیسی در مشهد را ۶ نفر اعلام کرده بود، گفت: تاکنون از ۵۰ نفر از افراد مشکوک به کرونای انگلیسی در مشهد تست گرفته شده است که از این تعداد ۱۴ نفر مبتلا به این ویروس بودند.

شناسایی ۸ مورد جدید ابتلا به کرونای انگلیسی در مشهد / جمع مبتلایان به  ۱۴  نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، دکتر مهدی قلیان با بیان اینکه نوجوانان و جوانان در بازی‌ها و دورهمی‌ها، دستورالعمل‌های بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون از ۵۰ نفر از افراد مشکوک به کرونای انگلیسی در مشهد تست گرفته شده است که از این تعداد ۱۴ نفر مبتلا به این ویروس بودند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از تعداد افراد شناسایی شده تنها دو نفر سابقه سفر به خارج از کشور را داشتند و سایر افراد هیچ‌گونه سابقه سفر نداشته‌اند، این امر را نشان‌دهنده چرخش ویروس کرونای انگلیسی در جامعه دانست و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند اما این امر به معنای آن نیست که سایر گروه‌ها نسبت به این ویروس مصونیت دارند، تصریح کرد: این ویروس تمام گروه‌های سنی را می‌تواند مبتلا کند و تنها راهکار پیشگیری از ابتلا به آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

قلیان با بیان اینکه تست کرونای انگلیسی در راستای تشخیص ژنوم نوع ویروس و دیده‌وری انجام می‌شود و برای تمام افرادی که تست pcr آنها مثبت شده است انجام نمی شود، اظهار کرد: علائم ابتلا به این ویروس با ویروس کرونای چینی هیچ‌گونه تفاوتی ندارد و تب، سردرد استخوان درد، تنگی نفس و کمبود اکسیژن از علائم شایع آن است که در کودکان با تظاهرات گوارشی نیز بروز می کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا زمانی که ۷۰ تا ۸۰ درصد افراد جامعه نسبت به این بیماری مصونیت پیدا نکرده‌اند باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داد، اظهارکرد: دریافت واکسن کرونا نیز به معنای مصونیت در برابر این ویروس نیست اما ممکن است در صورت ابتلا تظاهرات بالینی خفیف‌تری داشته باشد. 

وی با اشاره به اختصاص دو مرحله واکسن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در مرحله نخست گروه‌های درمانی شامل پرسنل بخش‌های مراقبت ویژه کرونایی، بخش‌های بستری کرونایی، اورژانس و سایر پرسنل بهداشتی درمانی در اولویت قرار دارند و پس از آن نیز سالمندان در نوبت دریافت این واکسن خواهند بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول