اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تکمیل ۹۰ درصدی کتابخانه حرم علوی/ ۴۰ درصد کتب خطی به کتابخانه جدید منتقل شد+عکس

کتابخانه جدید حرم علوی در صحن حضرت زهرا (س) بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و متولیان حرم امام علی (ع) حدود ۴۰ درصد از کتب موجود را به این کتابخانه منتقل کردند.

تکمیل ۹۰ درصدی کتابخانه حرم علوی/ ۴۰ درصد کتب خطی به کتابخانه جدید منتقل شد+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم امام علی (ع) که در سال‌های گذشته به عنوان کوچکترین حرم‌های مقدس در عراق به شمار می‌رفت، اکنون با احداث صحن حضرت زهرا (س) با مساحتی بالغ بر ۲۲۰ هزار مترمربع به عنوان یکی از بزرگترین اعتاب مقدسه عراق به شمار می‌رود.

این صحن در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی ساخته شده است که همچنان برخی از قسمت‌های بخش غیرزیارتی صحن حضرت زهرا (س) همچون کتابخانه حرم علوی تکمیل نشده است. کتابخانه حرم امام علی (ع) پیش از این در سه طبقه در ضلع شمالی حرم مطهر قرار داشت که این کتابخانه در پنج طبقه طراحی و ساخته شده و نقوش آبی و اسلیمی در آن نقش بسته است.

در دو طبقه زیرین کتابخانه جدید حرم علوی، بخشی برای نگهداری کتاب‌ها پیش‌بینی شده است. همچنین کتاب‌های نفیسی نیز در این قسمت نگهداری می‌شوند و بخش تعمیر کتب و نسخ خطی نیز در کتابخانه حرم امام علی (ع) تعبیه شده است.

در کتابخانه حرم علوی علاوه بر احداث سالن جلسات و آمفی تئاتر، اتاق‌های مطالعه نیز پیش‌بینی شده است که ظرفیت فضای مطالعاتی بالغ بر ۵۰۰ نفر به صورت همزمان است. همچنین سالن‌ آمفی تئاتر برای برپایی مراسم‌هایی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر احداث شده است.

به گفته متولیان ستاد بازسازی عتبات در کتابخانه حرم علوی بیش از دو میلیون جلد کتاب وجود دارد و کتب و نسخ خطی متنوعی نیز در این کتابخانه نگهداری می‌شود تا جایی که قرآن کتابت شده توسط امام حسن مجتبی (ع) نیز در کتابخانه حرم علوی قرار دارد.

کتابخانه حرم علوی با مساحتی حدود سه هزار و ۷۰۰ مترمربع احداث شده است و تاکنون حدود ۴۰ درصد از کتاب‌های کتابخانه قبلی حرم علوی به کتابخانه جدید منتقل شده است.

به گزارش فارس، صحن حضرت زهرا (س) در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی ساخته شده است و روند تکمیل آن بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول