اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

راه‌اندازی «اتاق بازرگانی آسیای مرکزی» در تاجیکستان

در آینده با هدف نزدیک کردن کارآفرینان و تولیدکنندگان آسیای مرکزی و ترکیه در پایتخت تاجیکستان یک مرکز بزرگ بازرگانی و خدماتی تحت عنوان «اتاق بازرگانی آسیای مرکزی» راه اندازی می‌شود.

راه‌اندازی «اتاق بازرگانی آسیای مرکزی» در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در آینده نزدیک در پایتخت تاجیکستان «اتاق بازرگانی آسیای مرکزی» راه اندازی می‌شود.

در حال حاضر، سازماندهی و فعالیت این مرکز در حال بررسی است. در ماه فوریه سال جاری تعدادی از هیئت‌های تجاری و سرمایه گذاری کشورهای همسایه برای شرکت در این پروژه به تاجیکستان سفر کردند.

این پروژه توسط شرکت « دیوار جهان» که از شرکای شرکت سرمایه گذاری و تولیدی «آریان اینوست» است، اجرایی می‌شود.

اتاق بازرگانی آسیای مرکزی تولیدکنندگان و شرکت‌های مختلف در تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و ترکیه را به هم متحد می‌کند.

هم‌زمان در چارچوب این پروژه در شهر دوشنبه راه اندازی یک نمایشگاه دائمی کالاها و محصولات کشورهای شرکت کننده این پروژه برنامه ریزی شده است.

با این هدف، چندی قبل نخستین هیئت شامل بیش از 25 شرکت تولیدی ازبکستان از تاجیکستان بازدید کرد. در چارچوب این سفر همایشی راه اندازی شد که در جریان آن سازمان‌دهی اتاق بازرگانی آسیای مرکزی، نمایشگاه دائمی، شرایط همکاری و شرکت در این رویداد مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

به طور کلی، برنامه ریزی شده است که فعالیت این ساختار کلیه روابط تجاری و سرمایه گذاری در کلیه مراحل، نظیر جذب سرمایه گذاران، توسعه پروژه‌ها (در صورت لزوم)، مذاکرات، ارائه خدمات و کمک‌های حقوقی، همکاری، ترویج سرمایه گذاری و محصولات تاجیکستان را در بر خواهد گرفت.

هدف این طرح، قبل از همه، پیدا کردن راه‌های جدید جذب سرمایه گذاری، سرمایه گذاران واقعی، تولیدکنندگان، کارآفرینان، ایجاد پایگاه واحد اطلاعاتی و رفع موانع اعلام شده است.

در شرایط فعلی، زمانی که بیشتر کشورهای جهان مرزهای خود را می‌بندند، تجارت و حمل و نقل به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد؛ تجار و تولید کنندگان آسیب پذیرتر شده‌اند، ایجاد چنین مرکزی به موقع و بسیار مهم است.

گفتنی است که مرکز مذکور در پاسخ به دعوت رئیس جمهور تاجیکستان که در پیام اخیر وی به پارلمان اظهار شد، مرتبط  است. رحمان در این پیام با اشاره به فرصت‌های گسترده تاجیکستان برای توسعه کارآفرینی خواستار جذب تعداد بیشتر سرمایه گذاران به اقتصاد این کشور شده بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول