اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اصلاح قانون تقسیمات کشوری مطالبه به‌حق مردم است/دولت لایحه اصلاح این قانون را به مجلس ارسال کند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس با تاکید بر اهمیت اصلاح قانون تقسیمات کشوری، گفت: موانعی پیش روی اصلاح این قانون وجود دارد که مجلس آماده رفع آن است، دولت باید هر چه سریعتر لایحه اصلاح قانون تقسیمات کشوری را به مجلس ارسال کند.

اصلاح قانون تقسیمات کشوری مطالبه به‌حق مردم است/دولت لایحه اصلاح این قانون را به مجلس ارسال کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسین بامیری با تاکید بر اهمیت اصلاح قانون تقسیمات کشوری، گفت: اصلاح این قانون یکی از مطالبات به حق مردم، شهرها و استان‌های دارای شاخص‌های جمعیتی و سایر مولفه‌های اصلی است، در این زمینه خلاء‌های بسیاری وجود دارد و دولت باید ارزیابی دقیقی از همه حوزه‌ها و مناطق داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: اصلاح قانون تقسیمات کشوری نیاز به تسریع در رسیدگی دارد، وزارت کشور در این زمینه مسئولیت‌هایی دارد که با جدیت باید آنها را دنبال کند، هیات دولت هم باید همراهی لازم را با وزارت کشور داشته باشد، مجلس یازدهم همراهی با رویکرد تسهیل‌گری و هم‌افزایی را دارد.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس یازدهم، یادآور شد: موانعی پیش روی اصلاح این قانون وجود دارد که مجلس آماده رفع موانع قانونی است، دولت باید هر چه سریعتر لایحه اصلاح قانون تقسیمات کشوری را به مجلس ارسال کند.

بامیری اظهار داشت: در برخی از استان‌ها ظرفیت و زیرساخت لازم برای اجرای تقسیمات کشوری وجود دارد، دولت می‌تواند این مناطق را در اولویت قرار دهد و نباید با یک چشم به همه استان‌ها نگاه کند، البته دولت باید عزم خود را جزم کند و با همکاری مجلس گام موثری بردارد.

وی با اشاره به جلسات اخیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با وزیر کشور، گفت: در جلسه طرح سوال تعدادی نمایندگان از وزیر کشور، به موضوع تقسیمات کشوری با رویکرد ساماندهی این موضوع پرداخته شد لذا قرار شد تا دولت متفاوت از سنوات گذشته پارامترهایی که برخی از بخش‌ها برای تبدیل به شهر و شهرستان دارند، مورد توجه قرار دهد و اشکالات با فوریت به مراکز استان‌ها و به تبع به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و بازخورد آن به استانداری‌ها داده شود و در دستور کار خود قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم افزود: نمایندگان در قالب طرح سوال از وزیر کشور به این موضوع پرداختند، مجموعه اقدامات باید به مجلس گزارش داده شود و مجموعه موانع و نواقص را مرتفع کنند، در مجموع نگاه‌ها به تقسیمات کشوری مثبت است و امیدواریم اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/68023/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول