اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ساخت و تجهیز 5 مدرسه روسی در تاجیکستان

رئیس هیأت مدیره بانک توسعه اوراسیا در سفر به تاجیکستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و طرفین در مورد موضوعات مختلف از جمله ساخت و تجهیز 5 مدرسه روسی گفت‌وگو کردند.

ساخت و تجهیز 5 مدرسه روسی در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «نیکولای پادگوزاف» رئیس هیأت مدیره بانک توسعه اوراسیا ملاقات کردند.

در جریان این دیدار گسترش همکاری بین تاجیکستان و بانک توسعه اورآسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمان در سخنانی گفت: تاجیکستان علاقه مند به توسعه همکاری مثمر ثمر با این بانک در راستای جذب سرمایه گذاری در زمینه‌های اولویت‌دار اقتصاد است.

در این ملاقات طرفین از سطح همکاری دوجانبه و ابتکار دولت فدراسیون روسیه برای اجرای پروژه ساخت و تجهیز 5 مدرسه روسی در تاجیکستان که از طریق صندوق تثبیت و توسعه اوراسیا اجرایی می‌شود، ابراز رضایت کردند.

طی این دیدار طرفین در مورد امکان همکاری مثمر ثمر و جذب سرمایه گذاری برای توسعه صنایع، استخراج و فرآوری مواد معدنی، صنایع غذایی و سبک بر اساس فرآوری محصولات کشاورزی سازگار با محیط زیست و دیجیتالی سازی اقتصادی، تبادل نظر صورت گرفت.

در بخش انرژی، بر ضرورت شرکت بانک مذکور در اجرای پروژه‌ها در زمینه ساخت و بازسازی نیروگاه‌های کوچک و بزرگ و ساخت خطوط انتقال برق، اشاره شد.

طرفین همچنین در مورد سایر مسائل مورد علاقه دو طرف بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول