اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز مرحله دوم طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی در گیلان

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار از آغاز مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان طرح تقویت بیماریابی کرونا خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک بودن به ایام نوروز و از طرفی تهدیدات خیز جهش‌یافته این بیماری مرحله دوم طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان طرح تقویت بیماریابی کرولا به مدت ۱۴ روز، از نیمه اسفندماه آغاز می‌شود.

آغاز مرحله دوم طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی در گیلان

سرهنگ حسن حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با قدردانی از همراهی مردم در کنترل ویروس کرونا در گیلان اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا کشورهایی که داعیه تمدنی و قدرت جهانی داشته‌اند، در کنترل این ویروس ناکارآمد بوده و کشوری مثل ایران با شدیدترین تحریم‌ها، در افق کار و کنترل کرونا خوش درخشیدند.

وی با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در کشور گفت: یکی از اهداف وزارت بهداشت، سپاه پاسداران و بسیج مردمی فاز اول طرح شهید سلیمانی به‌صورت محله محور و با هدف کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از ۲۰ آبان ماه ۹۹ آغاز گرچه هدف ۴۰ درصد کاهش مرگ میر ۵۰ درصد کاهش بستری بوده ولی در طی حدود دو ماه از شروع واقعی طرح توانست به بیش از ۸۰ درصد کاهش مرگ میر و بستری را کاهش دهد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار یکی از مهم‌ترین اهداف در طرح غربالگری شهید سلیمانی را بیماریابی به‌موقع دانست و بیان کرد: بیماریابی و شناسایی زودهنگام مبتلایان راهکاری مهم در درمان به‌موقع و مؤثر ویروس کووید ۱۹ بوده و طرح غربالگری شهید سلیمانی سبب می‌شود تا فرد مبتلا را پس از بهبود، به چرخه اجتماعی جامعه بازگشته و این امر به‌شدت از فرسودگی جامعه جلوگیری می‌نماید.

حبیبی از آغاز مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان طرح تقویت بیماریابی کرونا خبر داد و افزود: با توجه به نزدیک بودن به ایام نوروز و به جهت شرایط گردشگر پذیر بودن گیلان و از طرفی تهدیدات خیز جهش‌یافته این بیماری، مرحله دوم طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان طرح تقویت بیماریابی کرونا به مدت ۱۴ روز، از نیمه اسفندماه آغاز می‌شود.

وی عمده تفاوت در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی به نسبت مرحله اول را استفاده از ظرفیت همه اقشار بسیج دانست و تصریح کرد: تمایز این طرح با طرح قبلی این است که علاوه بر تیم‌های محل محور، از ظرفیت همه اقشار و متخصصین بسیج در این طرح استفاده می‌شود و تمرکز این طرح در شهرستان‌ها و محلات که مشکل جدی‌تری دارند ازنظر بار اپیدمی کرونا انجام می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار، با تأکید بر اینکه طرح غربالگری شهید سلیمانی هیچ تداخلی در برنامه‌های جاری وزارت بهداشت ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: هدف اصلی این طرح بیماریابی، جداسازی حداکثری موارد مبتلا، مشکوک و محتمل کووید -۱۹ در کشور است، لذا این طرح نه تنها هیچ تداخلی در برنامه‌های جاری وزارت بهداشت و مدیریت اپیدمی کرونا ایجاد نمی‌کند، بلکه با پر کردن خلأهای مدیریت اپیدمی به‌خصوص در حوزه‌های حمایتی، در موارد بستری و مرگ و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمایند.

حبیبی با اذعان به اینکه رفع نقاط ضعف و اصلاحات لازم در طرح غربالگری شهید سلیمانی بار اپیدمی کرونا را کاهش می‌دهد، بیان کرد: در این مرحله نیاز به تجهیزات و امکانات زیادی نداشته و با تعامل وزارت بهداشت از نیروی‌های آموزش‌دیده بسیجی به حمایت‌های خیریه‌ها و سایر نیروهای داوطلب استفاده می‌شود.

به گفته جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار هدف اختصاصی طرح غربالگری شهید سلیمانی انجام تست آنتی‌ژنی سریع برای تمامی افراد شناسایی‌شده طی بیماریابی بوده و در این خصوص آموزش هشت هزار نفر از بسیجی‌های داوطلب در کنار کادر بهداشت انجام فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول