اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

طرح ایران قوی موجب انسجام و رشد کانون‌های مساجد شده است

مسؤول دبیرخانهٔ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: طرح ایران قوی موجب انسجام کانون‌های مساجد و رشد و بالندگی در فضای مسجد می‌شود، هم‌چنین این طرح بستر جریان‌سازی بیانیهٔ گام دوم انقلاب را فراهم کرده است.

طرح ایران قوی موجب انسجام و رشد کانون‌های مساجد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی، مسؤول دبیرخانهٔ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، اظهار کرد: امروز در جامعهٔ ما، مساجد نیازمند تغییر تاکتیک هستند که یکی از این تغییر تاکتیک‌ها، بهره‌مندی از فضای مجازی جهت بیشتر و بهتر بهره‌مند شدن از فضای مسجد است.

وی افزود: طبق فرمودهٔ مقام معظم رهبری اگر از فضای مجازی غافل شویم و نیروهای مؤمن و انقلابی این فضا را خالی کنند، قطعاً ضربهٔ سنگینی از این سو خواهیم خورد.

این مسؤول ادامه داد: امروز اگر بنای تبلیغ مساجد را داریم، می‌توانیم تبلیغ فعالیت‌ها و امور خیر مساجد مانند کمک‌های مؤمنانه را در این فضا انتقال دهیم؛ در همین راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در ایام کرونا با همکاری برنامهٔ تلویزیونی سمت خدا، موفق به توزیع 4 هزار و 800 کیلوگرم گوشت در میان نیازمندان استان شده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در سنوات اخیر ما در حوزهٔ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از روش سنتی فاصله گرفته و جهت پیگیری امور مربوط به مساجد به فضای مجازی روی آورده‌ایم.

وی تصریح کرد: در سال جاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سامانه‌ای تحت‌عنوان زیست بوم فضای مجازی راه‌اندازی کرد.

این مسؤول یادآور شد: این سامانه با اهداف کشف و پرورش خلاقیت بچه‌های مساجد، اشتراک‌گذاری تجارب فعالان مساجد، امکان رصد و پایش و ارزیابی اطلاعات، ایجاد منبع عظیم برای تولید دانش‌های بومی و ارتقای توان شناسایی و نیازها، حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی و کمک به سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی راه‌اندازی شده است.

مسؤول دبیرخانهٔ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: طرح ایران قوی نیز در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در سال جاری از ابتدای هفتهٔ دفاع مقدس الی 26 بهمن ماه در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و هم‌چنین استان قزوین انجام شد؛ این طرح در 4 موضوع اعم از قرآن و اهل بیت(ع)، مسجد و گام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران بوده است.

رمضانی اضافه کرد: مدیران کانون‌های ما بر اساس اطلاعات و عملکرد موجود در سامانهٔ بچه‌های مسجد ارزیابی خواهند شد و اکنون داوران در حال ارزیابی جهت رتبه‌بندی مساجد هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: طرح ایران قوی موجب انسجام کانون‌های مساجد و رشد و بالندگی در فضای مسجد می‌شود، هم‌چنین این طرح بستر جریان سازی بیانیهٔ گام دوم انقلاب را فراهم کرده است.

این مسؤول بیان کرد: گستردگی مخاطب نیز یکی از مزیت‌های طرح ایران قوی است؛ ما در مجموعهٔ ایران قوی 3 شبستان داریم که در ذیل آن‌ها 12 رواق و 48 برنامهٔ شاخص قرار دارد.

مسؤول دبیرخانهٔ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: استان قزوین 362 کانون دارد که در حال حاضر کانون حیدریه بالاترین امتیاز را در سطح استان دارد.

وی عنوان کرد: هم‌چنین یکی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، برگزاری طرح سه‌شنبه‌های تکریم است که به دیدار خانواده‌های شهدا در شهرستان‌ها و روستاهای استان می‌رویم که این طرح تاکنون در 1 هزار و 5 مورد انجام شده است.

رمضانی در پایان اظهار کرد: امروز که مساجد به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل یا نیمه‌تعطیل هستند، کارکردها و فعالیت‌های ما در مساجد هم‌چنان برقرار است و ما می‌توانیم از فضای مساجد در راستای فعالیت‌هایی مانند کمک‌های مؤمنانه، برگزاری کلاس‌های کنکور و آگاه‌سازی خانواده از خطرات گوناگون اجتماعی و فرهنگی بهره‌مند شویم و مسجد می‌تواند در این ایام التیامی برای دردهای گوناگون مردم باشد.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول