اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

افتتاح ۴۵۰ مدرسه و مسجد توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰۰ مدرسه جایگزین کانکس

در مراسمی با حضور رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و وزیرآموزش ‌و پرورش ، ۱۰۰ مدرسه برکت و ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی در ۲۴ استان کشور افتتاح شد.

افتتاح ۴۵۰ مدرسه و مسجد توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰۰ مدرسه جایگزین کانکس

خبرگزاری فارس ـ آرش اردکانی: در مراسمی با حضور رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و وزیر آموزش‌ و پرورش ، ۱۰۰ مدرسه برکت با اعتبار ۲۱۰ میلیارد و ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان در ۲۴ استان کشور افتتاح شد.

همچنین تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰۰ مدرسه روستایی با اولویت مدارس کانکسی عشایر نیز بین بنیاد برکت و وزارت آموزش ‌و پرورش امضا شد.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه  پیشرفت، دغدغه عمومی جامعه است، اظهار کرد: صرف‌نظر از تعریف و تبیینی که از پیشرفت داریم همه در تکاپوی پیشرفت هستیم و برای تحقق پیشرفت تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها و نهادها درصدد تمهید پیشرفت و فراهم کردن زندگی بهتر برای مردم هستند و در این راه هر سازمانی تلاش می‌کند تا با توجه به اهداف خود به این هدف نهایی دست یابد و همه در تکاپوی پیشرفت جامعه هستند. نقطه عزیمت پیشرفت، آگاهی است و با آگاهی تحول آغاز می‌شود.

 وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، اظهار کرد: در فرهنگ دینی ما خداوند اولین معلم انسان است. انزال کتب و ارسال رُسُل باهدف افزایش آگاهی، بصیرت و هوشیاری جامعه است و دعوت به  تدبر، تفکر و تعقل همه جلوه‌هایی از توجه به آگاهی است و مدرسه محل آگاهی است.

وزیر آموزش ‌و پرورش خاطرنشان کرد: مدرسه بنایی رفیع با جایگاهی بسیار بلند است، مدرسه و مسجد سازگارترین بناها با فلسفه خلقت هستند. مدرسه جایگاه علم‌آموزی، تحکیم عزت و افتخار، بالندگی و رشد و استمرار و جایگاه شکل‌گیری فرهنگ و تمدن است و سبب تفاوت‌ها و تمایزهاست. در مدرسه، پایه شخصیت انسان‌ها شکل می‌گیرد و بنای فرهنگ و تمدن نهاده می‌شود.

وی گفت: فروغ و شکوه همه عرصه‌ها مرهون یادگیری و مرهون محل یادگیری است و اگر صنعت و کشاورزی احیا می‌شود، همه ناشی از یادگیری است. مدرسه کارخانه انسان‌سازی است و اقدام مدرسه‌سازی، اقدامی ارزشمند است و در آخرین دیدار مجازی که خدمت رهبر معظم انقلاب داشتیم، معظم له از نصیب برابر آموزشی یاد کردند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: ریشه همه محرومیت‌ها از محرومیت‌های آموزشی ناشی می‌شود و بسیاری از بی‌عدالتی‌ها از نابرابری فرصت‌های یادگیری ایجاد می‌شود. جغرافیای استعداد با جغرافیای برخورداری برابر نیست، بسیاری از استعدادهای ناب در مناطق محروم و دوردست زندگی می‌کنند و باید این‌ها نصیب برابر داشته باشند و این اقدام ارزشمند بنیاد برکت، برنامه‌ای است که مردم محروم برکتش را حس می‌کنند و در راستای کمک به دسترسی به آموزش است.

وی با اشاره به افتتاح 100 مدرسه و تعهد ساخت 1500 مدرسه توسط بنیاد برکت، عنوان کرد: جمعیت دائماً در حال جابجایی است و این جابجایی به سمت حاشیه شهرها متمرکز می‌شود که محرومیت مضاعفی دارد. در برخی استان‌ها از جمله البرز، خراسان، سیستان و بلوچستان و حاشیه شهرهای اصلی استان‌ها سرانه فضای آموزشی کمتر از ۲ مترمربع است درحالی‌که متوسط برخورداری آموزشی در کشور 5،2 مترمربع است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم در کنار انعقاد قرار ساخت 1500 مدرسه در مناطق روستایی، ستاد اجرایی فرمان امام، به کمک آموزش ‌و پرورش بیاید تا بتوانیم نبود تعادل و دسترسی مناسب به فضاهای آموزشی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول