اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حضور حداکثری در انتخابات 1400 حل‌کننده بسیاری از مشکلات است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چقدر حضور ما در انتخابات پرشورتر و بیشتر باشد، به همان نسبت حاشیه امن بیشتری در سطح منطقه و جهان برای‌مان فراهم می‌کند و این حضور حداکثری، حلّال خیلی از مشکلات حاشیه‌ای در داخل و خارج کشور است.

حضور حداکثری در انتخابات 1400 حل‌کننده بسیاری از مشکلات است

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ در خصوص اهمیت موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: انتخابات برای کشور ما بسیار مهم است و می‌توان گفت تنها نظام سیاسی در جهان هستیم که به طور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار کرده‌ایم و مردم ما از سطوح بالا تا پایین‌ترین سطح را خودشان انتخاب می‌کنند.

وی افزود: این یک اصل مترقی و مردم‌سالارانه و در واقع افتخار انقلاب اسلامی ما در دنیاست که از مبانی دینی برای مشارکت مردم در سرنوشت اجتماعی و سیاسی‌شان استفاده کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: هر چقدر حضور ما در انتخابات پرشورتر و بیشتر باشد، به همان نسبت حاشیه امن بیشتری در سطح منطقه و جهان برای‌مان فراهم می‌کند و این حضور حداکثری، حلّال خیلی از مشکلات حاشیه‌ای در داخل و خارج کشور است.

 عملکرد ضعیف دولت فعلی، «انتخابات پرشور» و «انتخاب صحیح» را ایجاب می‌کند

شاکری با تأکید بر اینکه باید زمینه این مشارکت حداکثری و آگاهانه فراهم شود، گفت:‌در حال حاضر به طور بالقوه و به اندازه کافی نامزد برای انتخابات وجود دارد که باعث می‌شود که مردم در سطوح و سلائق مختلف جذب میدان رقابت شوند و تنها مشکل در حال حاضر این است که به علت عملکرد ضعیف دولت فعلی، زندگی مردم دچار مشکلاتی شده و شاید عده‌ای از این موضوع بهانه‌ای برای یک انتخابات سرد و حضور کم مردم بسازند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: این در حالی است که همین مشکلات کنونی اهمیت برگزاری یک انتخابات پرشور و یک انتخاب صحیح و درست را بیشتر از قبل ایجاب می‌کند، چرا که اگر حضور پرشور و انتخاب صحیحی داشته باشیم و کسانی که همراه با مردم و دردهای آنها هستند انتخاب شوند، راه رفع مشکلات هموارتر می‌شود.

دوگانه‌سازی حاشیه‌ای و آدرس‌های غلط،‌ خلاف منافع ملی است 

وی با بیان اینکه هرگونه دوگانه‌سازی حاشیه‌ای و آدرس دادن‌های غلط به مردم در خصوص راه‌حل بیرونی مشکلات خلاف منافع مصالح ملی و منافع مردم است، تصریح کرد: هر چند در حال حاضر فضای انتخاباتی هنوز گرم نشده، اما پیش‌بینی ما این است که حضور مردم در این انتخابات، پرشور و حداقل بالای 60 درصد خواهد بود و پس از ثبت‌نام نامزدهای شوراها، تنور انتخابات و رقابت‌ها گرم خواهد شد.

«دولت جوان حزب‌اللهی» یعنی کار آزموده، باتجربه و با روحیه جوان و جهادی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های «دولت جوان حزب‌اللهی» گفت: همانطور که رهبر انقلاب تبیین کردند، منظور از چنین دولتی نیروی کارآزموده، باتجربه و با روحیه جوان و جهادی است چرا که افراد با روحیه جوان و با نشاط مسؤولیت‌پذیری و ایده‌پردازی و نوآوری بالایی دارند و مسیرهای جدیدی را برای رفع مشکلات می‌گشایند، لذا هر فردی که با تیمش می‌آید باید اندیشه‌های نو و جدیدی مبتنی بر نیازهای کشور داشته باشد.

شاکری خاطرنشان کرد: منظور از جوان بودن رئیس‌جمهور و اعضای دولت لزوماً‌ 30 ساله بودن آنها نیست و اگر به عنوان مثال فرد 50 ساله‌ای مسئولیت بپذیرد اما روحیه‌ای جوان و پرشور و منش پرتحرکی داشته باشد و از جوانان متخصص و صاحبنظر استفاده کند، این مدل هم مطلوب است و نباید کشور را از وجود چنین نیروهایی محروم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول