اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر اردنی: اسرائیل با طرح ائتلاف علیه ایران، به دنبال چاپیدن کشورهای عربی است

استاد روابط بین‌الملل در اردن بر این باور است که صهیونیست‌ها با طرح ادعای ائتلاف علیه ایران، فقط در پی چپاول منابع کشورهای عربی و تأمین منافع خود هستند.

تحلیلگر اردنی: اسرائیل با طرح ائتلاف علیه ایران، به دنبال چاپیدن کشورهای عربی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه صهیونیستی «آی-24» اخیرا خبر داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با رؤسای سه کشور حاشیه خلیج فارس تماس برقرار کرد و مدعی شد که باید ائتلاف نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود.

«خلیل علیان» استاد اقتصاد و روابط بین‌الملل با انتشار یادداشتی در روزنامه اردنی «السبیل» تأکید کرد که این ائتلاف، «مصنوعی و بر اساس اصول و مبانی مشترکی است که به شکست منتهی خواهد شد».

علیان درباره علل شکست این ائتلاف تأکید دارد: «اسرائیل همچنان در نظر ملل عرب [حاشیه] خلیج [فارس] یک حکومت متجاوز است که خاک فلسطین را اشغال کرده و در تلاش است که قدس و مسجد الاقصی را یهودی کرده و معبد ادعایی خود را بر ویرانه‌های آن احداث کند».

وی در ادامه تصریح کرد، رژیم صهیونیستی یک موجودیت اجنبی است که از نظر زبان، دین، تاریخ و فرهنگ نمی‌تواند با ملتهای عرب حاشیه خلیج فارس کنار هم جمع شود.

این استاد روابط بین الملل ادامه داد، رژیم صهیونیستی به بهانه دشمنی با ایران، هدایت این ائتلاف را برای حصول منافع خود بر عهده خواهد گرفت و برای حمایت از کشورهای مذکور، با ایران وارد جنگ نخواهد شد.

علیان بر این باور است که رژیم صهیونیستی همچنین در تلاش است که با پول کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، سلاحهای خود را به فروش برساند و از آن در ائتلاف ادعایی خود استفاده کند.

وی تأکید کرد، دشمنی با ایران فقط نقابی است که رژیم صهیونیستی از رهگذر آن، به منابع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس چشم طمع دارد.

این تحلیلگر اردنی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی از طریق این ائتلاف در تلاش است حقوق ملت فلسطین در تشکیل کشوری به پایتختی قدس را زیر پا بگذارد.

علیان بر این باور است که با توجه به اشغال اراضی عربی توسط صهیونیستها در فلسطین، جنوب لبنان و جولان سوریه، محاصره نوار غزه، کشتار مردم فلسطین و تخریب منازل آنان، قوانین بین‌الملل اجازه تشکیل این ائتلاف را نمی‌دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد، قطعا ائتلاف بین صهیونیستها و کشورهای عربی علیه ایران، صرفا فریب رهبران عرب توسط نتانیاهوست، و این ائتلاف، نامقدس و نامیمون است و جز زیان، چیزی برای کشورهای عربی به همراه نخواهد داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول