اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

رئیس دانشگاه امیرکبیر: تا سال 1404 جزو 100 دانشگاه برتر می‌شویم

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بنا داریم ارتقای دانشگاه را تا سال 1404 داشته باشیم و بتوانیم جزو 100 دانشگاه برتر شویم و همچنین به سمت دانشگاه نسل سوم برویم که سه محور نوآوری، کارآفرینی و افزایش قراردادهای صنعتی و مهارت افزایی را برایش در نظر گرفته‌ایم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر: تا سال 1404 جزو 100 دانشگاه برتر می‌شویم

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره مأموریت‌‌های دانشگاه‌های تراز اول کشور، اظهار داشت: آنچه در سیاست‌های کلی نظام آمده و مقام معظم رهبری هم خیلی تأکید داشتند و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم بر همان اساس عمل می‌کند دو سیاست مهم وجود دارد که یکی از آنها ارتقای علمی در سطح جهان است.

وی افزود: این موضوع عمدتاً مربوط به تعداد مقالات نسبت به استاد، کیفیت مقالات از نظر اینکه به چه میزان ارجاع داده شده و در دنیا از آن استفاده می‌شود و همچنین بحث‌هایی مانند ارتباطات بین‌الملل است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر ارجاعات جزو هفدهمین دانشگاه در رتبه‌بندی کیو اس هست که نشان‌ دهنده کیفیت بالای دانشگاه است؛ همچنین این دانشگاه حدود 4 مقاله به ازای هر استاد دارد که می‌توان گفت شاخص بسیار بالایی است.

معتمدی یادآور شد: معروفیت و ارتباطات بین‌المللی باعث شده که رتبه‌های ما جزو ۱۰۰ دانشگاه اول قرار نگیرد؛ یعنی یکی از ایرادات‌ دانشگاه‌هایمان این است که دانشجو و استاد خارجی در کشور کم داریم و این امر سبب شده امتیازات بین‌الملل‌‌‌مان پایین بیاید.

وی افزود: رویکرد مهم دیگری هم که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان خصوصاً در سال‌‌های اخیر بیشتر به آن اشاره می‌کنند این است که تحقیقاتی که در کشور انجام می‌شود باید در جهت رفع نیازهای کشور باشد و به نوعی به درد اقتصاد کشور بخورد و کاربرد داشته باشد؛ رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که بحث‌ پارک‌های علمی، شرکت‌‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد در همین چارچوب بگنجد یا قراردادهای صنعتی و مهارت‌افزایی افزایش یابد. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بنا داریم ارتقای دانشگاه را تا سال ۱۴۰۴ داشته باشیم و بتوانیم جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر شویم و همچنین  به سمت دانشگاه نسل سوم برویم که سه محور نوآوری، کارآفرینی و افزایش قراردادهای صنعتی و مهارت افزایی را برایش در نظر گرفته‌ایم که هر یک از فارغ‌التحصیلان دانشگاه بتوانند یک مهارت عمده داشته باشند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول