اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تخریب 35 منزل مسکونی فلسطینی‌ها طی دو هفته اخیر

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی تنها دو هفته، 35 ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها را در کرانه باختری و قدس شرقی تخریب یا مصادره کرده است.

تخریب 35 منزل مسکونی فلسطینی‌ها طی دو هفته اخیر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد(اوچا) طی گزارشی اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی دو هفته اخیر، ۳۵ ساختمان متعلق به فلسطینیان را به بهانه عدم داشتن پروانه ساخت، تخریب یا مصادره کرده‌اند.

 وبگاه فلسطینی «صفا»، با انتشار این گزارش نوشت که رژیم صهیونیستی از ۱۶ فوریه تا اول مارس جاری ۳۵ ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها را در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی تخریب یا مصادره کرده و موجب آواره شده ۹۸ شهروند فلسطینی از جمله ۵۳ کودک و خسارت وارد شدن به ۶۰ نفر دیگر شده است.

بنا بر این گزارش، در ۲۲ فوریه، مقامات صهیونیست ۱۸ ساختمان مسکونی و مکان برای نگهداری دام‌ها را در «حمصه البقیعه» مصادره کردند که اغلب آنها در چارچوب کمک‌های بشردوساانه به شماری از فلسطینی‌ها که پیشتر منازلشان تخریب شده بود، داده شده بود. به این ترتیب بار دیگر بیش از ۶۰ نفر از جمله ۳۶ کودک برای بار دوم آواره شدند.

در ادامه این گزارش آمده است که اعضای یک خانواده هفت نفره نیز در منطقه (C)  پس از تخریب منزلشان در بیت‌لحم آواره شدند. ۲۸ نفر نیز در العیساویه و راس العامور در قدس اشغالی با تخریب سه منزل آواره شدند.

طبق این گزارش، اشغالگران طی دو هفته گذشته، ۱۸۴ عملیات تعقیب و پیگرد انجام دادند و طی آن، ۱۵۸ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر کردند. استانداری قدس نیز انجام ۶۰ عملیات این‌چنینی را گزارش داده که اغلب آنها در قدس بوده است.

طبق توافق ۱۹۹۵ اوسلو بین فلسطین و اسرائیل مناطق اشغالی کرانه باختری به سه بخش الف، باء، جیم (A، B، C) تقسیم شده است. بر این اساس اداره و امنیت منطقه A (یازده درصد از این منطقه) به فلسطین، اداره بخش B که ۲۱ درصد از منطقه را شامل می‌شود به فلسطین و برقراری امنیت آن به اسرائیل و اداره و امنیت منطقه C به عنوان بزرگترین منطقه این بخش نیز به اسرائیل واگذار شد.

پیشتر مرکز اطلاعات حقوق بشر اسرائیل در فلسطین اشغالی «بتسلیم» طی گزارشی اعلام کرده بود که صهیونیست‌ها طی سال ۲۰۲۰ به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز ۷۲۹ ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها را تخریب کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول