اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت مستعفی یمن 2000 شبه نظامی به مأرب اعزام می‌کند

یک روزنامه قطری خبر داد که روند اعزام نیرو توسط دولت مستعفی یمن به مناطق مأرب ادامه دارد و قرار است دو هزار عنصر به این منطقه بفرستد.

دولت مستعفی یمن 2000 شبه نظامی به مأرب اعزام می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال پیشروی در شهر مهم و راهبردی «مأرب» هستند و نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی تحت فشار بسیاری قرار دارند.

روزنامه قطری العربی الجدید گزارش داد، نیروهای دولت مستعفی برای مقابله با حملات نیروهای یمنی، صدها عنصر و خودروی نظامی از استانهای مختلف به مناطق درگیری در غرب مأرب فرستادند.

این روزنامه با اشاره به اینکه نیروهای یمنی برای دور دوم حملات خود به سمت مناطق نفتی و گازی مأرب آماده می‌شوند، خبر داد، نیروهای دولت مستعفی صدها مزدور از استانهای «تعز» و «ابین» و ساحل غربی به مأرب اعزام کردند.

یک منبع نظامی در دولت مستعفی به العربی الجدید گفت که کاروانهای نظامی مختلفی وارد مأرب شده‌اند، ولی مشخص نکرد که چند نفر وارد این شهر شدند.

العربی الجدید به نقل از منابع مختلف خبر داد که روند اعزام نیرو توسط دولت مستعفی به یمن طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت و طرحهایی برای اعزام بیش از دو هزار عنصر نظامی وجود دارد.

به گزارش این روزنامه، عربستان سعودی برای «عملیات نظامی گسترده» علیه نیروهای یمنی آماده می‌شود که محدود به مأرب نخواهد بود، بلکه در راستای پاتک به رزمندگان یمنی است.

مرحله جدید عملیات آزادسازی استان راهبردی و نفت‌خیز مأرب نزدیک یک ماه است که آغاز شده و نیروهای یمنی خود را به ۱۰ کیلومتری شهر مأرب رسانده‌اند.

 روزنامه «نیزاویسمیا» اخیرا در گزارشی به عملیات مأرب پرداخت و نوشت که شبه‌نظامیان دولت هادی و حملات هوایی ائتلاف سعودی قادر  به توقف پیشروی‌های نیروهای دولت صنعاء در مأرب نیستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول