اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

صدرالحسینی: اقدامات آمریکا و ۳کشور اروپایی در رصد مقامات ایران است/ تا تمامی تحریم‌ها برداشته نشود هیچ اقدام موثری انجام نخواهد شد

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: تا تمامی تحریم‌های ظالمانه در مهلت مقرر ۳ماهه متعهد شده از جانب مقامات ایران که به مدیرکل آژانس هسته ای تعهد داده شد برداشته نشود هیچ اقدام موثر دیگری از جانب مقامات ایران انجام نخواهد شد.

صدرالحسینی: اقدامات آمریکا و ۳کشور اروپایی در رصد مقامات ایران است/ تا تمامی تحریم‌ها برداشته نشود هیچ اقدام موثری انجام نخواهد شد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه سیاست روز گفت‌وگویی با دکتر سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاست خارجی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

همراهی همه‌جانبه کشورهای اروپایی با تحریم‌های آمریکا

- اروپایی‌ها طی ۷ سال گذشته در همه موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران پای خود را در محل مشخص شده از جانب مقامات آمریکایی گذاشته و در بعضی از موارد نیز علیرغم مخالفت ظاهری در دوران ترامپ عملکردی مشابه با این دولت را از خود نشان داده‌اند.

- کشورهای اروپایی برای تأثیر بیشتر اقدامات تحریمی آمریکا همراهی همه جانبه را با این تحریم های ظالمانه به نمایش گذاشتند.

اروپایی‌ها تلاش کردند برجام را برای طرف ایرانی مؤثر جلوه دهند

- مقامات ۳ کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در طول دو سال گذشته به تغییر دولت در آمریکا امیدوار بوده و احتمال تغییر رییس جمهور این کشور را می دادند.

- بر همین اساس تلاش کردند برجام را برای طرف ایرانی نیز مؤثر جلوه دهند تا پس از روی کار آمدن مقام دموکرات در آمریکا بتوانند با همراهی بیشتر رییس جمهور جدید آمریکا به اهداف خود در توافق نامه برجام که کنترل توانمندی های هسته ای ایران بود بپردازند.

- این هدف از جانب کشورهای تروییکای اروپا با انتخاب بایدن دموکرات و تیم ضد ایرانی وی به مقصد رسید و برای اثبات این همراهی در اوایل هفته گذشته ماموریت جدید ۳ کشور اروپایی یاد شده شروع شد و با اشاره بایدن این ۳ کشور درخواست قطعنامه‌ای علیه صنعت هسته ای ایران را به شورای حکام آژانس هسته ای دادند.

آگاهی تروییکای اروپایی از مقاومت ملت ایران

- در روزهای اخیر با ارسال پیام‌های آشکار که نشان از مقاومت ملت ایران بود مقامات غربی به استحکام مقامات جمهوری اسلامی ایران که با پشتیبانی ملت همراه است تا حدودی پی برده‌اند.

- آن‌ها در ساعات پایانی مهلت مقرر برای رأی گیری شورای حکام علیه ایران عقب نشینی نموده و سعی کردند با این اقدام دیرهنگام تلاش نمایند تا شاید بتوانند در تصمیمات آینده مقامات ایرانی در موضوع صنعت هسته‌ای و یا موضوعات دیگری که به این پرونده بی مورد متصل کرده‌اند داشته باشند.

- به نظر می‌رسد این هدف نیز به نتیجه مطلوب نخواهد رسید چرا که اقدام خصمانه اولیه مقامات اروپایی در کنار اقدامات بی تعهدانه آنان از اذهان ملت و مقامات ایران پاک نخواهد شد.

اقدامات دولت آمریکا و ۳کشور اروپایی در رصد مقامات ایران

- همه اقدامات دولت جدید آمریکا و ۳ کشور اروپایی هم‌پیمان آن کاملا در رصد مقامات ایرانی است.

- هرگونه دوگانه‌سازی و بی‌تعهدی به تعهدات برجامی و غیر آن بطور کامل ارزیابی دقیق خواهد شد.

تا تمامی تحریم‌ها برداشته نشود هیچ اقدام موثری از سوی ایران انجام نخواهد شد

- تا تمامی تحریم‌های ظالمانه در مهلت مقرر ۳ماهه متعهد شده از جانب مقامات ایران که به مدیرکل آژانس هسته ای تعهد داده شد برداشته نشود هیچ اقدام موثر دیگری از جانب مقامات ایران انجام نخواهد شد.

- اگر پس از مدت ۳ماه مقرر شرایط بر اساس تعهدات طرف‌های غربی به نفع منافع ملی ایران چرخش ننماید خروج از پروتکل الحاقی به‌طور یقین صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول