اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جوانان نهاوندی بیشتر به کتاب‌های کارآفرینی علاقه‌مندند

رئیس اداره کتابخانه های عمومی نهاوند گفت: در بین کودکان و نوجوانان نهاوند عمدتا کتاب‌های داستان، گروه جوانان کتا‌ب‌هایی با موضوع کارآفرینی و رمان‌های عامه‌پسند و در بین گروه سنی میانسالان نیز استفاده از کتاب‌های تاریخ و رمان تاریخی شایع‌تر است.

جوانان نهاوندی بیشتر به کتاب‌های کارآفرینی علاقه‌مندند

میلاد امینیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در بین اعضای کتابخانه‌های عمومی نهاوند کودکان و نوجوانان به علت وجود بخش ویژه این گروه سنی از فعال‌ترین اعضای شهرستان در مقایسه با سایر گروه‌های سنی هستند.

وی افزود: در شهرستان نهاوند مجموعا ۱۰ کتابخانه عمومی زیرمجموعه این نهاد وجود دارد که مجموعا بیش از ۱۲۰ هزار جلد کتاب در آنها موجود است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی نهاوند با بیان اینکه مجموع اعضای کتابخانه‌ها تا پیش از شیوع بیماری کرونا ۶ هزار نفر بوده است افزود: از بین کتابخانه‌های ده‌گانه شهرستان کتابخانه «امید صبا» که تنها کتابخانه مستقل استان نیز هست با ۷ هزار جلد کتاب دارای فضایی مجهز و استاندارد بوده که با امکانات و نیروی انسانی مستقل از سوی یکی خیر تجهیز شده و به عنوان مجموعه ای کم‌نظیر در غرب کشور فعالیت دارد.

امینیان به نوع کتاب‌های مورد استفاده گروه‌های مختلف سنی اشاره کرد و گفت: در بین کودکان و نوجوانان عمدتا کتاب‌های داستان،گروه جوانان کتا‌ب‌هایی با موضوع کارآفرینی و رمان‌های عامه پسند و در بین گروه سنی میانسالان نیز استفاده از کتاب‌های تاریخ و رمان تاریخی شایع‌تر است.

وی گفت: با وقوع بیماری کرونا اگرچه میزان حضور اعضا در کتابخانه کمتر شد اما برنامه های ما در فضای مجازی دنبال شد و تا حدودی خلأ عدم حضور اعضا جبران شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نهاوند در این خصوص گفت: طی مدت یک سالی که از بیماری کرونا گذشته و بر همین اساس همین محدودیت‌هایی بوجود آمده اما افتخارات خوبی طی این مدت توسط اعضا به دست آمده است.

وی افزود: یکی از اعضای کتابخانه شهر فیروزان در مسابقه کتابخوانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر رتبه برتر کشوری را به دست آورد و در فراخوان نقاشی پویش «کرونا را شکست می‌دهیم» نیز یکی از اعضای کتابخانه شهر برزول توانست در جمع برترین‌های کشور قرار گیرد.

امینیان افزود: در سال جاری کتابخانه شهید حیدری به عنوان کتابخانه فعال در جشنواره رضوی، زهرا ساکی به عنوان کتابدار فعال استان و سه نفر دیگر در حوزه فعالیت‌های ترویجی کتابخوانی به عنوان فعالان این بخش در سطح استان معرفی شدند.

وی در پایان گفت: علاوه بر این کتابخانه سیدالشهدای روستای گیل‌آباد این شهرستان در جشنواره انتخاب کتابخانه‌های روستایی و عشایری کشور در بین ۵۰ کتابخانه برتر روستایی و عشایری کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول