اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

نکات مهم برای مراقبت از سالمندان خود در منزل

مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل یک وظیفه ی مهم می باشد که معمولا برگردن خانواده ها مخصوصا فرزندان می باشد .

نکات مهم برای مراقبت از سالمندان خود در منزل

اکثر سالمندان دوست دارند در منزل خودشان تحت مراقبت و نگهداری قرار بگیرند . بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند سالمندشان را به مراکز نگهداری مانند خانه ی سالمندان ببرند. بسیاری نیز ترجیح می دهند خودشان تمام و کمال در خدمت سالمندشان و در منزل باشند و از او مراقبت و نگهداری کنند .

اما اگر می خواهید از سالمندتان در منزل مراقبت و نگهداری کنید حتما باید نحوه مراقبت و نگهداری از این افراد را بدانید . ما در این مقاله می خواهیم نحوه نگهداری در منزل  از سالمندان را برای شما شرح دهیم امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع باشند .

داشتن برنامه ریزی مناسب برای مراقبت از سالمند خود در منزل :

شما باید در مرحله ی اول برای مراقبت از سالمند خود یک برنامه ریزی خوب و دقیق داشته باشید . برای انجام این کار باید مراتب زیر را انجام دهید .

آماده کردن منزل برای مراقبت از سالمند
بررسی سلامت سالمند
در اجتماع قرار دادن سالمند خود
کمک کردن به مسائل مالی سالمند

الف) آماده کردن منزل برای مراقبت از سالمند:

شما باید منزل را برای سالمند به گونه ای آماده کنید که سالمند در آن مکان احساس امنیت داشته باشد مانند:

جابجایی و تغییر دکوراسیون منزل :  جابجایی و تغییر دکوراسیون علاوه بر ایجاد امنیت برای سالمند باید باب میل سالمند نیز باشد و حتما از خود سالمند نیز نظر بخواهید. این جابجایی ها شامل :

برداشتن وسایل اضافی : سعی کنید وسیله های اضافی را از سر راه سالمند بردارید تا سالمند بتواند به طور آزادانه در درون خانه رفت و آمد کند .
استفاده از میله های کمکی : سعی کنید میله های کمکی در راه روها ، دستشویی و حمام نصب کنید تا سالمند بتواند با دست گرفتن از آنها  به راحتی راه برود.
استفاده از روشنایی : سعی کنید خانه را شبها از تاریکی مطلق بدور کنید تا سالمند شبها اگر نیازی بود به دستشویی یا آشپزخانه برود بتواند این کار را به راحتی انجام دهد. استفاده از روشنایی در مناطق تاریک خانه بسیار خوب است و توصیه می شود.
نصب حسگر های حرارتی : نصب حسگرهای حرارتی بر روی دوش یا شیر دستشویی باعث می شود که آب خروجی دمای متعادلی داشته باشد و سالمند دچار سوختگی نشود.
ساماندهی سیم های برق : کابل های برق را ساماندهی دهید تا سالمند دچار برق گرفتگی نشود و یا به دست و پای او گیر نکند .
استفاده از لایه های لاستیکی یا پادری : مکان هایی که لعزنده هستند مثل حمام ، دستشویی ، آشپزخونه که احتمال لیز خوردن سالمند وجود دارد را با استفاده از لایه های لاستیکی یا پادری ایمن نمایید تا از آسیب رسیدن به سالمند جلوگیری شود.
استفاده از حسگرهای کاهش اکسیژن : از حسگر های کاهش اکسیژن استفاده کنید این حسگرها هنگام نشتی گاز و افزایش منواکسید کربن بوق هشدار می زنند و جلوگیری می شود از مصمومیت سالمند.

پیگیر وضعیت سلامت سالمند باشید: اگر سالمندتان دوست دارد تنها زندگی کند و یا اینکه بنا به دلایلی مجبور هستید سالمند خود را در خانه تنها بگذارید حتما باید 2 یا 3 ساعت یک بار جویای احوال او باشید . این کار را می توانید با تلفن زدن یا تماس تصویری انجام دهید . نصب دوربین مدار بسته و مشاهده منزل از طریق گوشی همراه بسیار می تواند مفید باشد .
استفاده از پرستار در منزل : در بسیاری از مواقع به دلیل دور بودن از سالمند خود اگر هم اتفاقی برای آن بیافتد نمی توانید با تلفن کردن کمکی به سالمند خود کنید. در این مواقع بودن یک فرد به صورت شبانه روزی در کنار سالمند می تواند خیال شما را راحت کند . شما می توانید برای برطرف کردن این مشکل یک پرستار سالمند در منزل استخدام نمایید تا در غیبت شما از سالمندتان مراقبت و نگهداری کند.

شما می توانید برای استخدام یک پرستار خوب به موسسه های پرستاری در منزل مراجعه نمایید . شرکت آتیه پرستاران سلامت نیز یک موسسه پرستاری می باشد که با اعزام پرستار به منزل باعث ایجاد آرامش خانواده ها و سالمندان عزیز شده است. برای اطلاع بیشتر لطفا کلیک نمایید.

فراهم کردن و تامین مالی هزینه ها : باید مسائل مربوط به امور مالی سالمند را مدیریت نمایید . همیشه مقداری پول در خانه بگذارید تا در مواقع ضروری سالمند بتواند از آن استفاده نماید.
دیدن سالمندتان به طور مرتب : بهترین راه حل برای بالا رفتن  روحیه سالمند دیدن اطرافیان ، فرزندان و نوه های او می باشد . پس همیشه سعی کنید این ملاقات ها را برای سالمند خود فراهم کنید. همچنین وقتی به خانه ی سالمند خود سر می زنید حتما به صندوق پستی نگاهی بیاندازید ، قبض ها ( آب ، برق ، تلفن ، گاز ) را پرداخت کنید ، گلها و درختان را آب دهید ، گاز و آبگرمکن را بررسی نمایید و اگر نیاز به تعمیر دارد حتما این کار را انجام دهید.

 

ب) بررسی سلامت سالمند :

سلامت سالمند باید برایتان بسیار مهم باشد و برای ایجاد این سلامت نکات زیر را رعایت نمایید.

ورزش مرتب و منظم : ورزش باعث سلامتی سالمند شما می شود . سعی کنید سالمند خود را با بردن به باشگاه ، پیاده روی ، استخر ، کوهنوردی هم باعث بالا رفتن روحیه او شوید و هم سلامت او را تضمین نمایید.
مصرف داروها : یکی از خطراتی که سالمندان را تهدید می کند مصرف اشتباهی دارو می باشد . حتی بعضی از داروها نیز هستند که نسبت به هم واکنش نشان می دهند و سلامت سالمند را به خطر می اندازند . پس باید داروهای سالمند خود را مدیریت نمایید. سعی کنید از جعبه قرص های آماده استفاده نمایید. روی این جعبه ها زمان مصرف قرص ها تقسیم بندی شده که این کار باعث می شود که سالمند در خوردن آنها دچار اشتباه نشود .
رانندگی سالمندان : رانندگی کردن برای افراد من خطرات خاص خود را به همراه دارد . چون وقتی سن بالا می رود عکس العمل های اعضای بدن ضعیف می شود . در این مواقع سعی کنید با سالمند خود صحبت کنید او را مجاب کنید که کمتر رانندگی نماید . اگر از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستید می توانید یک راننده برای او بگیرید.
جلوگیری از کلاه برداری از سالمندان : سالمندان در برابر کلاهبرداران بسیار ضعیف و صدمه پذیر هستند . سعی کنید کلیه امور اداری و مالی سالمند خود را برعهده بگیرید.

پ) در اجتماع قراردادن سالمند :

 موقعیت های اجتماعی متفاوتی را برای سالمند خود ایجاد کنید. مثلا سالمند خود را به پارک برای انجام ورزش های دسته جمعی ببرید یا با دوستانش به کوهنوردی ببرید همچنین بردن سالمند خود به باشگاه باعث می شود با دوستان جدید آشنا شود.

ت) کمک به مسائل مالی سالمندان :

با سالمندان خوب صحبت کنید و در صورتی که نیاز مالی دارند حتما به آنها کمک کنید . در صورت نداشتن توانایی در مدیریت امور مالی و اداری خود حتما این مسئولیت را برعهده بگیرید و کلیه امور حقوقی و اداری سالمند خود را انجام دهید .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول