اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

محدودیت های جدید در خوزستان/ ادارات با ١٠ درصد نیرو فعالیت خواهند داشت

رییس علوم پزشکی اهواز گفت: به دلیل اینکه این گونه در حال گذرندان پیک سوم خود در خوزستان می‌باشد سرعت انتشار بالاتر رفته و به دو برابر شدن تعداد مبتلایان در هر نه روز یک بار رسیده است؛ این چالشی است که امیدواریم بتوانیم آن‌ را کنترل و مهار کنیم.

محدودیت های جدید در خوزستان/ ادارات با ١٠ درصد نیرو فعالیت خواهند داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، امروز در پایان نشست استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه تلاش‌ها بر این است که در خوزستان شرایط شهرهای زرد حفظ و شهرهای نارنجی نیز تبدیل به زرد شوند لازم است تا در مبادی ورودی شهرهای قرمز و نارنجی اعمال محدودیت صورت بگیرد.

وی افزود: تا به این لحظه ترددها کنترل میشد اما مجبوریم که در شهرهای قرمز کنترل را افزایش دهیم.

رییس علوم پزشکی اهواز در رابطه با وضعیت گسترش کرونا در خوزستان عنوان کرد: شتاب افزایش بیماری نسبت به هفته قبل کمتر شده است و امیدواریم طی هفته جاری اعمال محدودیت‌ها و همکاری مردم به نحوی شود که شاهد کاهش و روند نزولی باشیم.

وی افزود: طبق تصمیم امروز ستاد، تنها ۱۰ درصد کارکنان در ادارات غیرضروری حضور پیدا خواهند کرد.

ابول‌نژادیان بیان کرد: ما در حوزه تامین واکسن برای استان تلاش کردیم و بخش خوبی از واکسنی که وارد کشور شد به استان خوزستان منتقل خواهد شد.

وی افزود: انشالله طی هفته جاری روند واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان در استان را نیز با تعداد بیشتری انجام خواهیم داد و تزریق به جانبازان از هفته گذشته آغاز شده است.

رییس علوم پزشکی اهواز گفت: این قول را به هم‌استانی‌های عزیز می‌دهم که با ورود محموله‌ای که سه‌شنبه به استان خواهد رسید تزریق واکسن به بیماران دیالیزی را در اسرع وقت آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به خطراتی که این بیماران را تهدید می‌کند حتما در اولویت قرار خواهند گرفت و این کار قبل از سایر نقاط کشور انجام خواهد شد.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: برای بیماران هموفیلی، تالاسمی و MS استان تلاش و سهمیه‌ی جداگانه‌ای گرفته شده است و انشالله این روند تسریع خواهد شد تا آمار بروز و مرگ‌ومیر در خوزستان کاهش یابد.

رییس علوم پزشکی اهواز در پاسخ به وضعیت سرعت انتشار ویروس در خوزستان گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ۵۶ درصد نمونه‌های بررسی شده، مبتلا به نوع انگلیسی بوده که سرعت انتشار بالاتر و قدرت بیماری‌زایی و کشندگی بیشتری دارد.

وی افزود: به دلیل اینکه این گونه در حال گذرندان پیک سوم خود در خوزستان می‌باشد سرعت انتشار بالاتر رفته و به دو برابر شدن تعداد مبتلایان در هر نه روز یک بار رسیده است؛ این چالشی است که امیدواریم بتوانیم آن‌ را کنترل و مهار کنیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول