اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افشای فعالیت‌های القاعده در مارب توسط سرویس اطلاعات یمن

دستگاه اطلاعات و امنیت یمن در گزارشی، اطلاعاتی از فعالیت‌های عناصر سازمان تروریستی القاعده و اعضای ارشد این سازمان در استان مأرب را فاش کرد.

افشای فعالیت‌های القاعده در مارب توسط سرویس اطلاعات یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرویس امنیت و اطلاعات یمن، امروز (شنبه)، گزارشی از فعالیت‌های و محل استقرار عناصر سازمان تروریستی القاعده در استان مأرب منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المسیره»، دستگاه امنیت و اطلاعات یمن در این خصوص اعلام کرد که استان مأرب شریان اصلی سازمان تروریستی القاعده است؛ سازمانی که عناصر آن در استان «البیضاء»‌ یمن حضور داشتند بویژه در منطقه «قیفه» آن هم پیش از پاکسازی این منطقه توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن.

سرویس اطلاعات یمن در ادامه گزارش داد که شاخه القاعده در استان مأرب چند پایگاه در اختیار دارد که از برخی از این پایگاه‌های تنها برای تبلیغ افکار و عقاید استفاده می‌شود و از برخی دیگر برای اهداف نظامی و تبلیغ عقاید بویژه در روستای «الخثله الفقراء». 

طبق این گزارش، پایگاه «شعب علی» که در جبهه «جبل مراد» مستقر است، در آن، عناصر القاعده که در کنار مزدوران دولت مستعفی در دو جبهه «العبدیه» و «جبل مراد» می‌جنگند، پذیرفته می‌شوند.

در ادامه آمده است که سازمان تروریستی القاعده از پایگاه منطقه «حریب» برای برگزاری دوره‌های مختص تبلیغ افکار و عقاید خود استفاده می‌کند و از سوی دیگر، این سازمان در مناطق «الخثله الفقراء»، مزرعه فرمانده‌ای به نام «رائد بن معیلی» در منطقه العرق، خانه فرمانده‌ای دیگر به اسم «معاذ الصنعانی»‌ در «الحدد»‌ و همچنین خانه شخصی به نام «خالد العراده» در «کرا» و فرمانده‌ای به نام «ابو عمار الجهمی» به عنوان انبار تسلیحات استفاده می‌کند.

دستگاه امنیت و اطلاعات یمن همچنین فاش کرد که در منطقه خالد العراده در منطقه عرا که به آن اشاره شد، القاعده چند انبار تسلیحاتی در اختیار دارد.

در ادامه اشاره شده است که القاعده در منطقه‌های «الخشعه» که برخی عناصر القاعده نیز در آن سکونت دارند و همچنین در منطقه العرق که آشیانه این سازمان به شمار می‌رود، دو مزرعه در اختیار دارد.

سرویس اطلاعات یمن همچنین از ساختار تشکیلاتی سازمان القاعده در مأرب به سرکردگی فردی به نام «سیمر ریان» معروف به «معز الخضرمی» با سمت آنچه امیر ولایت مأرب خوانده می‌شود و همچنین فردی به نام «اکرم حسین حسن القلیسی» معروف به «اویس الصنعانی»‌ مسئول نظامی القاعده پرده برداشت.

بر اساس این گزارش، عناصر سازمان تروریستی القاعده در هتل‌های «النخیل»، «رویال»‌، «الشرق الاوسط»، «الصفوه» و «الدوحه» تردد دارند و از طرفی دیگر، پس از سیطره بر منطقه قیفه و «ویکلا» در استان البیضاء و پیشروی مستمر به سمت استان مأرب، سرکرده این سازمان پناهگاه‌هایی امن در استان «شبوه» ایجاد کرده است.

المسیره همچنین به نقل از گزارش یادشده نوشت که سرکرده سازمان تروریستی القاعده با جمع کردن عناصر فراری خود از منطقه «الخسف» (آل مروان) در استان «الجوف» از آنها در جبهه «العلم» برای پشتیبانی از مزدوران استفاده می‌کند.

سرویس اطلاعات یمن در ادامه فاش کرد که نیروهای القاعده در استان مأرب به دو بخش تقسیم شده‌اند که بخش اول آن از اهالی همین استان هستند که «الانصار» نامیده می‌شوند و گروه دوم عناصری هستند که از استان‌های دیگر به مأرب نقل مکان کرده‌اند و خود را «المهاجرین» می‌نامند.

در این گزارش همچنین به نام ۱۰۰ عضو ارشد و عنصر القاعده و مأموریت‌های محول شده به آنها اشاره شده و در عین حال، آمده است که افرادی در خدمت این سازمان هستند که با اسنادی جعلی برای این عناصر هویت سازی می‌کنند.

سازمان امنیت و اطلاعات یمن همچنین به مراکزی درمانی اشاره کرد که سازمان تروریستی القاعده از آنها برای مداوای عناصر مجروح خود استفاده می‌کند و همچنین تأکید کرد که سرکرده‌ القاعده به علت پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب، احتمال دارد به استان شبوه و دیگر مناطق نقل مکان کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول