اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

طرح‌های تفصیلی ارسالی به کمیسیون ماده ۵ معطل برگزاری جلسه و کمیته فنی استانداری خراسان رضوی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: از مجموع ۵ طرح تفصیلی ارسالی به کمیسیون ماده ۵، تاکنون تنها یک طرح، یعنی حوزه جنوب غرب، آن‌هم تنها طی یک جلسه بررسی و تصویب‌شده ولی متأسفانه هنوز مدارک آن ابلاغ نشده است؛ امیدواریم استانداری خراسان رضوی تا پیش از اتمام شورای پنجم، طرح‌های تفصیلی را تعیین تکلیف نمایند تا شهر مشهد از بیش از ۳۰ طرح تفصیلی مختلفی که به آن مبتلاست، رهایی یابد.

طرح‌های تفصیلی ارسالی به کمیسیون ماده ۵ معطل برگزاری جلسه و کمیته فنی استانداری خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر، محمدهادی مهدی‌نیا در تشریح آخرین وضعیت طرح‌های تفصیلی، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که هفته گذشته پنجمین حوزه طرح تفصیلی شهر مشهد در صحن علنی به تائید رسید و به کمیسیون ماده ۵ ارسال شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد بابیان اینکه دو حوزه دیگر از مجموع ۷ حوزه طرح‌های تفصیلی باقی‌مانده است، گفت: شهرداری متعهد بوده هر ۷ حوزه را تا پایان سال برای اخذ تائید به شورای شهر ارائه کند؛ امیدواریم به این تعهد پایبند باشند و شورای شهر نیز بتواند ظرف یک ماه از زمان ورود به دبیرخانه شورای شهر، طرح را بررسی و آن را به کمیسیون ماده ۵ ارسال کند.

وی دو حوزه باقی‌مانده را جزو حوزه‌های مهم شهر مشهد دانست و افزود: نخست، حوزه شمال‌شرق بوده که غالب نواحی حاشیه شهر مشهد در آن واقع‌شده و بیشترین ارتباط را با پهنه‌های مستعد خطر توسعه حاشیه‌نشینی دارد؛ دوم هم، حوزه میانه‌غربی است که قلب اقتصادی شهر تلقی می‌شود چراکه خیابان‌هایی مانند احمدآباد، سجاد، سناباد و آبکوه در این حوزه قرارگرفته و از سوی دیگر ساخت‌وساز هم در آن از رونق خوبی برخوردار است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان دوره شورای پنجم، شعار قانون‌گرایی در حوزه شهرسازی با ابلاغ طرح‌های جامع و تفصیلی محقق شود و این قفل چندساله بشکند.

وی در تشریح بررسی طرح‌های ارسالی به کمیسیون ماده ۵، گفت: تاکنون تنها یک طرح، یعنی حوزه جنوب غرب، آن‌هم تنها در یک جلسه بررسی و تصویب‌شده ولی متأسفانه هنوز مدارک آن ابلاغ نشده است.

مهدی‌نیا یادآور شد: مشاور حوزه جنوب غرب در طرح پیشنهادی به شهرداری که به تائید شورای شهر رسیده، سقف جمعیتی را ۷۰۰ هزار نفر در نظر گرفته که بر اساس آن، میانگین طبقات ساختمانی پیشنهادی در این پهنه ۵ طبقه است، یعنی نزدیک به گرایش‌های کنونی مردم ولی کمیسیون ماده ۵، سقف جمعیتی را ۶۰۰ هزار نفر پیش‌بینی کرده که با این تصمیم، میانگین طبقات به سه و نیم طبقه کاهش می‌یابد؛ این کاهش یعنی ایجاد ظرفیت تخلف و انحراف از قانون در آینده که شورای شهر نیز با آن مخالف است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بابیان اینکه متأسفانه تاکنون جلسه کمیسیون و کمیته فنی برای سایر طرح‌های ارسالی برگزار نشده است، گفت: از معاون عمرانی و استاندار خراسان رضوی درخواست داشتیم که حداکثر تا پیش از اتمام شورای پنجم، طرح‌های تفصیلی را تعیین تکلیف کند تا شهر مشهد از بیش از ۳۰ طرح تفصیلی‌ تاریخ گذشته و مختلفی که به آن مبتلاست، رهایی یابد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول