اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تشکیل هیات نظارت بر انتخابات در ۳۳ شهرستان​​ خراسان رضوی/هیچ جریانی نباید مشارکت مردم را مخدوش کند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: هیات نظارت بر انتخابات در قالب ۳۳ شهرستان​​ و ۸۰ بخش در استان تشکیل شده و اعضای هیات نظارت در بخش ها سه نفر و در شهرستانها پنج نفر حضور دارند.

تشکیل هیات نظارت بر انتخابات در ۳۳ شهرستان​​ خراسان رضوی/هیچ جریانی نباید مشارکت مردم را مخدوش کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدعلی نبی پور در آیین معارفه فرماندار جدید سبزوار با اشاره به تاریخ و پیشینه غنی سبزوار، اظهار کرد: این شهرستان یکی از کانون‌های نخبه پرور در استان و کشور است و در حوزه‌های ادبی، جامعه‌شناسی، عملاً و فضلا و سایر موضوعات افراد سرشناس را پرورش داده و مردمانی عدالت‌خواه، مبارز و سربدار در این دیار حضور دارند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، افزود: دشمن در طول چند سال گذشته به دنبال بود که با فشارهای اقتصادی چندلایه و تحریم هوشمند نظام جمهوری اسلامی را به‌زانو دربیاورد اما مردم با مقاومت در مقابل مشکلات اقتصادی ایستادگی کردند.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز چهارشنبه هفته جاری، ادامه داد: مدیریت شهری در کشور توسط شوراها انجام می‌شود و در بدنه شهری و روستاها افراد زیادی برای تصمیم‌گیری مشارکت داده می نشود، انتقاد به کار شوراها وجود دارد ولی اصل شورا ارزشمند است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بابیان اینکه در انتخابات پیشروی نباید به مشارکت ۴۰ یا ۵۰ درصدی بسنده شود بلکه تأکید مشارکت حداکثری است، بیان کرد: در انتخابات پیشروی هیچ جریانی نباید مشارکت مردم را مخدوش کند و نباید سرمایه اجتماعی از بین برود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر سرمایه اجتماعی ما مخدوش شده و علت اصلی آن تخریب و توهین است، تصریح کرد: انتقاد سبب رشد می‌شود اما تخریب سرمایه اجتماعی را از بین می‌برد، دشمن به مردم می‌خواهد بگوید نظام ما دارای افراد آن ناکارآمد و مفسد است بنابراین با تخریب‌ها نباید آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

نبی‌پور با اشاره به اینکه سلیقه شخصی و فردی نباید وارد جریانات انتخاباتی شود تا انتخابات باید سالم و پرشور داشته باشیم، تأکید کرد: وزارت کشور مجری انتخابات است و به فرمانداران و بخشداران تأکید شده که  با تخلفات انتخاباتی قاطعانه برخورد شود.

وی با اشاره به خسارت‌های کرونا به استان، گفت: ۶۲ درصد اقتصاد خراسان رضوی در حوزه خدمات است که شیوع این بیماری حضور سالانه بیش از ۳۰ میلیون مسافر و زائر در استان را اختلال کرده و به مشاغل خدماتی آسیب‌های جدی واردشده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: باوجود فراوانی کالاهای اساسی به‌هیچ‌عنوان شایسته نیست که برای تهیه آن‌ها صف‌های طولانی ایجاد شود.

 تشکیل هیات نظارت بر انتخابات در ۳۳ شهرستان 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در جمع خبرنگاران ضمن اعلام آمادگی استانداری برای برگزاری انتخابات پیشروی، گفت: اعضای هیأت نظارت بر انتخابات در قالب ۳۳ شهرستان و ۸۰ بخش در استان تشکیل‌شده و اعضای هیأت نظارت در بخش‌ها سه نفر و در شهرستان‌ها پنج نفر حضور دارند.

نبی پور در پاسخ به سؤالی درباره اینکه به‌قرار گرفتن در آستانه ایام نوروز، سفر مسافران و زائران امام رضا (ع) به استان امکان‌پذیر است؟ افزود: این موضوع به‌زودی در نشست ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای خراسان رضوی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با رعایت مردم استان، شهرستان‌های با وضعیت کرونایی قرمز و نارنجی نداریم و در بیش از ۶ هفته گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان یک‌رقمی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پایان به مردم استان توصیه کرد که هنگام خروج از منزل پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند برنامه‌های خود را می‌توانند اجرا نمایند.

 پیشرفت ۸۶ درصدی پروژه راه آهن سبزوار درمسیر

سرپرست سابق فرمانداری سبزوار نیز با اشاره به اقدامات هفت سال گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: پروژه راه‌آهن سبزوار به‌عنوان یکی از مطالبات ۲۰ سال گذشته مردم تا سال ۱۳۹۲ اقدام خاصی انجام نشد اما در این مدت در ردیف‌ بودجه قرارگرفته است.

حسین شاد بابیان اینکه هم‌اکنون پروژه راه‌آهن سبزوار در مسیر پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی دارد، افزود: این پروژه با پیگیری مسئولان شهرستانی از حالت آنتنی خارج شد و با هماهنگی نمایندگان مردم در شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد به خط راه‌آهن سراسری شمال به جنوب متصل شد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه ایستگاه راه‌آهن سبزوار، بیان کرد: این پروژه نیز  با زیربنایی میزان پنج هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد دارد که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با تأمین اعتبار صدای قطار در سبزوار شنیده شود.

سرپرست سابق فرمانداری سبزوار ادامه داد: بیمارستان حشمتیه سبزوار با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ابتدای فعالیت دولت قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود اما با پیگیری مسئولان شهری به‌صورت دولتی ساخته شد و با ساخت آن ۲۵۰ تخت بیمارستانی به سبزوار افزوده شد.

شاد با اشاره به سفر سال ۹۷ رئیس‌جمهور به سبزوار، گفت: در این سفر بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های راه‌آهن، علوم پزشکی و راه‌های ارتباطی اختصاص یافت که هم‌اکنون این پروژه‌ها در حال اجراست.

وی افزود: همچنین از محل سفر رئیس‌جمهور به سبزوار ۳۰ میلیارد تومان به ساخت مجتمع فرهنگی و هنری اختصاص یافت که در مرحله ساخت قرار دارد.

سرپرست سابق فرمانداری با اشاره به سایر اقدامات زیرساختی در سبزوار، بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها باوجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها ۳۰۰ درصد رشد در حوزه گازرسانی در کشور داشته‌ایم که هم‌اکنون در سبزوار روستای بالای ۲۰ خانوار بدون بهره‌مندی از نعمت گاز نداریم.

شاد ارتقای بخش ششتمد سبزوار به شهرستان در اوایل سال جاری را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته دانست.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه سبزوار، تصریح کرد: این سند به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسیده و اسناد آن در طول زمان به اصلاح و بازنگری نیاز دارد.

واحدهای تولیدی نباید بدون دلیل تعطیل شود

رئیس دادگستری سبزوار نیز با تأکید ضرورت حمایت از سرمایه گذاران در این شهرستان، گفت: نمی‌گذاریم واحدهای تولیدی بدون دلیل در این شهرستان تعطیل شود و ادارات و نهادهای مربوطه باید با تولیدکنندگان همراهی داشته باشند.

میر علم سیدی  خطاب به مدیران شهری هشدار داد که با مفاسد اقتصادی و اداری بدون ملاحظه برخورد قاطعانه برخورد می‌شود چراکه بیت‌المال و حقوق مردم برای دستگاه قضایی اهمیت دارد. 

وی بابیان اینکه با بی‌عملی افراد و ترک فعل‌های مسئولان در این شهرستان قاطعانه برخورد می‌شود، بیان کرد: زیبنده نظام و مردم نیست که مسئول زیر بار وظیفه خود نرود و دستگاه قضایی و دادستانی به لحاظ نظارت بر حسن امور در سبزوار حضور فعال دارد.

رئیس دادگستری سبزوار با انتقاد از کم‌کاری مسئولان طی سال‌های گذشته در سبزوار، تصریح کرد: در سیستم قضایی زیرساخت‌ها ضعیف است و با جمعیتی ۵۰۰ هزار نفر پزشکی قانونی در این شهرستان ساختمان و سالن تشریح ندارد.

سیدی در پایان شرایط ساختمان زندان سبزوار را مخروبه و تأسف‌بار دانست و تأکید کرد: ساخت زندان جدید این شهرستان باید موردتوجه مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

مدیران دستگاه‌های اجرایی سبزوار با تفکر گذشته، فکری به حال خود بردارند

 فرماندار جدید سبزوار نیز در این مراسم بابیان اینکه به دنبال ارتقای شرایط فعلی سبزوار هستم، گفت: مدیران افکار سیاسی را برای خود بگذارند چراکه مردم سبزوار نیاز به اقتصاد و معیشت دارند و تاکنون کار سیاسی به‌اندازه کافی انجام‌شده است.

سید مجتبی علوی مقدم افزود: کسانی که شرایط ندارند، تکلیف خود را روشن کنند و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خستگی و تنبلی را کنار بگذارند.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان، بیان کرد: مدیرانی که تفکر گذشته رادارند، فکری به حال خود بردارند و باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار بگیریم.

فرماندار جدید سبزوار در پایان تأکید کرد: خودم را موظف می‌دانم که با همکاری همه بخش‌ها تولید در سبزوار تعطیل نشود.

گفتنی است آئین معارفه فرماندار جدید سبزوار در حالی امروز با حضور سرپرست معاونت امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، امام‌جمعه، رئیس دادگستری و اعضای شورای اداری برگزار شد، که فرمانداری سبزوار از مرداد سال جاری تاکنون پس از تودیع احمد برادران به‌عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی به مدت بیش از ۶ ماه به‌صورت سرپرستی مدیریت می‌شد.

انتهای پیام/۷۰۰۴۴

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول