اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد صنعاء از اظهارنظر‌های مقامات سازمان ملل درباره مأرب

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن ضمن انتقاد از اظهارات مقام‌های سازمان ملل درباره درگیری‌های مأرب خواستار اقدام جدی برای گشایش فرودگاه صنعاء و توجه به درد و رنج مردم این کشور شد.

انتقاد صنعاء از اظهارنظر‌های مقامات سازمان ملل درباره مأرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن، امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای به اظهارنظرهای مقامات سازمان ملل متحد درباره جبهه مأرب واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المسیره»، در بیانیه یادشده آمده است که اظهارات مقام‌های بین‌المللی و مقامات سازمان ملل در خصوص جبهه مأرب به طور کلی نیازمند حداقلی از منطق است و در آن، به اشتیاق صنعاء برای برقراری صلح تشکیک شده است.

وزارت خارجه صنعاء تأکید کرد، اینکه مقامات سازمان ملل و  بین‌المللی از حق طبیعی و مشروع صنعاء در دفاع از خود می‌کاهند، چنین اقدامی به هیچ وجه بر پایه معیار و مقیاس معتبری استوار نیست.

در ادامه همچنین تأکید شده است که تمام موضع‌گیری‌های بین‌المللی و همچنین موضع سازمان ملل متحد، تا این لحظه، تنها بر جبهه مأرب متمرکز بوده و باقی جبهه‌های جنگ را نادیده انگاشته است.

وزارت خارجه یمن اعلام کرد که در پیش گرفتن روش گزینشی در ارتباط با موضوع صلح در یمن به آن اندازه که نشان‌دهنده ایجاد راهکارهای جزئی است، بیانگر نگرشی حقیقی و روشن برای حمایت از پایان جنگ در این کشور نیست.

در این بیانیه همچنین با اشاره به اینکه جبهه مأرب، طی سال‌های گذشته، محل تاخت و تاز نیروهای بیگانه و سازمان‌های تکفیری بوده، تأکید شده است که ائتلاف سعودی به طور ویژه جبهه مأرب را ایجاد کرده تا محلی برای نقطه آغاز تمام عملیات‌های و تهاجم‌های نظامی باشد.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در پایان خواستار توجه به درد و رنج مردم یمن شد؛ درد و  رنجی که روز به روز به خاطر بستن فرودگاه‌ها، توقیف خودسرانه کشتی‌های سوختی، بر شدت آن افزوده شده است از این رو وزارت خارجه یمن به منظور اعتبار بخشی به اظهارنظرها درباره صلح خواستار اقدام جدی برای گشایش فرودگاه صنعاء و آزادسازی فوری کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی شد.

ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به هفت سال است که یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته و با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول