اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

واکنش خضریان به اظهارات معاون نوبخت/ پورمحمدی: علاوه بر شکم مردم، به مغز نخبگان هم توجه کنید!

نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس،‌ به اظهارات معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده واکنش نشان داد.

واکنش خضریان به اظهارات معاون نوبخت/ پورمحمدی: علاوه بر شکم مردم، به مغز نخبگان هم توجه کنید!

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت بعدازظهر امروز و در تذکر آیین‌نامه‌ای به استناد ماده 75 آیین‌نامه داخلی مجلس و در پاسخ به اظهارات حمید پورمحمدی معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص افزایش حقوق گروهی از کارکنان دولت در بودجه سال آینده اظهار داشت: ما در مجلس تلاش داریم که برای حرکت به سمت محرومیت‌زدایی و خدمت به معیشت پابرهنگان قدمی برداریم.

وی افزود: نماینده دولت امروز نسبت به نمایندگان مردم هتک حرمت کرد و گفت که شما در مجلس با شکم‌تان تصمیم می‌گیرید اما دیگران با عقل‌شان تصمیم می‌گیرند.

خضریان ادامه داد: من در اینجا فهرست برخی شرکت‌های دولتی که شما با عقل‌تان برای حقوق آنها تصمیم گرفته‌اید، اعلام می‌کنم تا مردم بدانند؛ در شرکت بازرگانی فولاد اهواز، آن هم در شهری که مردم همچنان مشکل دارند و کارگران هفت تپه برای کف حقوق‌شان با مشکل مواجه هستند به طور میانگین 52 میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شود و یا در شرکت گاز سیستان و بلوچستان که خیلی‌ها هنوز در این استان گاز ندارند، میانگین حقوق پرداختی به کارکنان 40 میلیون تومان است؛ این وضعیت شرکت‌های دولتی است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی آقایان می‌گویند که افزایش حقوق‌ها با ضریب صورت بگیرد، آن وقت یک کارگر با حقوق 4 میلیون تومان، تنها یک میلیون تومان به حقوقش افزوده می‌شود؛ در واقع آقایان می‌خواهند با این شکاف مردم به این وضعیت بیفتد.

نایب رئیس مجلس: نمایندگان دولت و مجلس مراقب اظهاراتشان باشند

در ادامه سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس که اداره علنی مجلس را برعهده داشت در این باره گفت: نماینده دولت یادداشتی به من داده و توضیح داده است که منظور من این بوده است که شما علاوه بر شکم مردم به مغز نخبگان هم توجه کنید.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: ما و شما در دولت و مجلس همه کارگزاران و نوکران مردم هستیم و مردم نباید از مباحثه میان من و شما جز احترام ببینند. لذا خواهش می‌کنم از کلمات و الفاظی که شبهه ایجاد می‌کند استفاده نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول