اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

پرداخت 1400 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی/ آمار اقتصادی ماه‌های گذشته امیدوار کننده است

وزیر اقتصاد گفت: درسه ماه سوم امسال، رشد اقتصادی غیر نفتی و همچنین با احتساب نفت مثبت بوده و آمار‌های اقتصادی امیدوارکننده است.

پرداخت 1400 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی/ آمار اقتصادی ماه‌های گذشته امیدوار کننده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس به نقل از صداوسیما، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی با کار آفرینان و تولید کنندگان افزود: با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه در ۳۰ سال گذشته، در یازده ماه امسال، صادرات غیر نفتی به ۳۲ میلیارد دلار و واردات به ۳۴ میلیارد دلار رسیده است.

وی اضافه کرد: این در حالیست که ۸۵ درصد واردات ما مواد اولیه و کالا‌های سرمایه‌ای است.

وزیر اقتصاد گفت: در دهه ماه امسال، هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی تسهیلات پرداخت شده که این رقم در کل سال گذشته ۹۷۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

دژپسند افزود: با وجود همه محدودیت ها، منابع حاصل از فروش نفت به کشور در حال افزایش و گشایش‌هایی در منابع ارزی کشور در خارج نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه گمرک، مالیات و همچنین تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی گفت: بازار سرمایه می‌تواند در تامین مالی اقتصاد نقش اصلی را داشته باشد این در حالیست که بین بنگاه‌های اقتصادی به ویژه کارخانه‌های بزرگ هنوز استفاده از ظرفیت بازار سرمایه به طور کامل جا نیافتاده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: شورای عالی بورس، آمادگی کامل دارد تا بنگاه‌های اقتصادی برای سرعت بخشیدن به تامین مالی از بورس کمک کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول