اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزش باد شدید و موج های ۳ متری در خزر/سامانه بارشی جدید در راه است

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: چهارشنبه ۲۰ اسفند با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور بارش در این مناطق آغاز می شود، روز پنج شنبه سامانه بارشی ضمن تقویت با حرکت شرق سوی خود، نوار شمالی و نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.

وزش باد شدید و موج های ۳ متری در خزر/سامانه بارشی جدید در راه است

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و گلستان بارش پراکنده برف و باران داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه پیشِ ‌رو در سواحل خزر و بخش‌های از شمال غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش خفیف داریم همچنین در ارتفاعات البرز، ابرناکی با احتمال بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اظهار داشت: بعد از ظهر چهارشنبه ۲۰ اسفند با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور بارش در این مناطق آغاز می شود، روز پنج شنبه سامانه بارشی ضمن تقویت با حرکت شرق سوی خود، نوار شمالی و نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود و فردا سواحل خزر به سبب وزش باد شدید مواج است.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ تا ظهر دوشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ در دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان وزش باد شدید شمالی تا ۱۵ متر بر ثانیه، مواج و توفانی شدن دریا، ارتفاع موج قابل ملاحظه در نزدیک ساحل بین 2 تا 3 متر و دور از ساحل تا 2.5 متر با بیشینه 4 متر پیش بینی می شود.

اصغری افزود: در این راستا احتمال غرق شدن شناگران و آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فراساحل وجود دارد که توصیه می شود ممنوعیت در شنا و تفریحات آبی و  محدودیت در رفت آمد با شناورها سبک و نیمه سنگین و فعالیت های دریایی در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۸ و ۶ درجه خواهد بود.

و افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول