اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

‌ سومین اثر طبیعی استان تهران در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد

فرماندار ویژه شهرستان ری از ثبت چشمه‌علی شهرری به عنوان اولین میراث طبیعی شهرستان ری و سومین اثر طبیعی استان تهران در فهرست میراث طبیعی ایران خبر داد.

‌ سومین اثر طبیعی استان تهران در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری عصر امروز با اشاره به ثبت اثر ۸ هزارساله ری در فهرست آثار طبیعی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری دستگاه‌های اجرایی شهرستان ری و همچنین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران چشمه‌علی به‌جز محوطه و پهنه تاریخی‌اش که پیش‌ از این ثبت ملی شده بود در فهرست آثار طبیعی کشور ثبت شد.

وی گفت: چشمه‌علی شهرری اولین میراث طبیعی شهرستان ری و سومین اثر طبیعی استان تهران محسوب می‌شود که در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم قابلیت جذب گردشگر را دارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: شهرستان ری به دلیل قدمت ۸ هزار ساله دارای آثار و بناهای متعدد تاریخی است که باید از سوی متولیان امر مورد توجه قرار گیرد.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود تعدد آثار تاریخی متعدد در این شهرستان اعتبارات لازم برای میراث فرهنگی ری تخصیص نمی‌یابد و در این راستا ضرورت دارد به آثار شهرستان ری به طور ویژه رسیدگی شود.

به گزارش فارس، چشمه علی شهرری  سومین اثر طبیعی استان تهران محسوب می شود که پس از آبشار و درخت امامزاده سنگان در فهرست آتار طبیعی کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول