اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

استقبال وزارت جهاد کشاورزی از اید‌ه‌های مرتبط با کاهش قیمت گوشت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از هر ایده که منجر به کاهش قیمت گوشت در کشور شود استقبال می‌کند.

استقبال وزارت جهاد کشاورزی از اید‌ه‌های مرتبط با کاهش قیمت گوشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، کاظم خاوازی عصر امروز در جریان بازدید از یک گلخانه تولید نهال پسته در آوه شهرستان ساوه اظهار کرد: یکی از مسائلی که در بحث باغبانی دچار ضعف هستیم تهیه نهال سالم و خوبی است که کشاورز بتواند با آن مانوس شده و حداکثر عملکرد را از آن داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از گیاهان بسیار مهم در باغبانی که منشا ارز قابل توجهی در بخش کشاورزی به شمار می‌رود پسته است، افزود: نهال‌‌ها از منابع مختلف تهیه می‌شود و علیرغم نظارت های صورت گرفته اما انتظارات ما را برآورده نکرده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: این واحد مکانیزه از ابتدا بذر را مورد نظارت قرار می‌دهد و از بذرهای مناسب استفاده می‌کند و با دارا بودن مکانیزم پیوسته و خوبی که از مرحله رشد بذر تا آماده شدن نهال طی 3 سال صورت می‌گیرد، مراقبت‌های ویژه‌ای از آن انجام می‌دهد.

خاوازی با تاکید بر اینکه مکانیزم رشد نهال در این گلخانه بعد از 3 سال از نظر ریشه دهی حتی در مرحله آخر ممکن است میوه‌دار شود اضافه کرد: اگر بتوانیم روش آموزش را ترویج داده و انرژی بیشتری برای آن صرف کنیم کشاورزان می‌توانند افزایش عملکرد خود را در سطح مزارع شاهد باشند و از رقم‌های متوسط 800 تا 900 کیلو در هکتار به رقمی در حدود 4 تن برسند.

وی افزود: این اتفاق خوبی در تولید نهال پسته است که امیدواریم این واحدها روز به روز گسترش پیدا کرده و کشاورزان شاهد برداشت‌های بالا در مزارع خود باشند.

مقام عالی وزارت در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش اختلافات میان مردم و منابع طبیعی نیز گفت: در بحث رفع تداخلات اراضی امسال رشد خوبی داشتیم و 500 هزار هکتار از اراضی مورد دعوی بین جهاد، منابع طبیعی و مردم به نفع مردم خاتمه یافته است.

وی تاکید کرد: رویکرد وزارتخانه این است که هم بتواند منابع طبیعی را برای نسل آینده حفظ کند و هم اینکه زمین‌هایی که مشخص است کشاورزان سالها در آن زحمت کشیده و از حالت منابع طبیعی خارج شده حول محور قانون در اختیار مردم قرار بگیرد.

خاوازی با اشاره به اینکه بخاطر وسعت تداخلات ارضی زمان خاصی برای انجام این پروژه نیست افزود: در حال حاضر سرعت قابل قبولی برای رفع تداخلات ارضی وجود دارد که با سالهای قبل قابل قیاس نیست ضمن اینکه به همه مدیران و مسئولان مربوطه تاکید کرده‌ایم که این موارد را با سرعت حل کنند تا مشکلات مردم و کشاورزان در این زمینه مرتفع شود.

وی در پاسخ به سوالی  در خصوص انباشت 300 هزار راس دام و عدم خرید جهاد کشاورزی و جلوگیری از صادرات گفت: وزارت جهاد کشاورزی از هر ایده که منجر به کاهش قیمت گوشت در کشور شود استقبال می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر انجمن تولید کنندگان این عدد را رسما اعلام کند ما این رقم را به ستاد تنظیم بازار خواهیم داد و مصوبه قیمت را هم اخذ می‌کنیم.

خاوازی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی از نظر مالی و سردخانه‌ای برای این موضوع مشکلی ندارد، بیان کرد: ما حتی اگر بتوانیم 5 تا 10 هزار تومان قیمت گوشت را کاهش دهیم درنگ نمی‌کنیم و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول