اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش مدت خدمت سربازی در یونان در بحبوحه تنش با ترکیه

دولت یونان در بحبوحه تنش با ترکیه و در اقدامی برای تقویت نظامی، خدمت وظیفه سربازی را افزایش داد.

افزایش مدت خدمت سربازی در یونان در بحبوحه تنش با ترکیه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یونان به عنوان بخشی از برنامه تقویت نیروهای مسلح در بحبوحه تنش با ترکیه، از افزایش مدت خدمت سربازی در ارتش خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» یونان خدمت وظیفه در ارتش را از 9 ماه به 12 ماه افزایش داد. این تصمیم روز جمعه علنی شد. دوره خدمت 9 ماهه در ارتش برای داوطلبان خدمت در نیروهای ویژه یا مناطق مرزی کماکان پابرجاست. یونان سال گذشته یک برنامه بزرگ مدرن سازی نظامی را آغاز کرد که شامل به‌روزرسانی ناوگان قدیمی جنگنده ‌های «اف-16» خود و همچنین خرید هواپیماهای نسل جدید «رافال» ساخت فرانسه  را آغاز کرد.

یونان و ترکیه دو کشور همسایه در مورد مرزهای دریایی و منابع انرژی در دریای اژه و شرق مدیترانه باهم اختلاف دارند و این مسئله موجب باعث تحرکات شدید نیروی دریایی در منطقه شده است.

این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در سخنانی بر لزوم برخورداری این کشور از یک نیروی دریایی قدرتمند سخن گفت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت: «نیروی دریایی، ترکیه را به سطوح بالای سیاسی در جهان رسانده است. یک نیروی دریایی قوی برای ما یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. ما باید نه تنها در اقتصاد و سیاست، بلکه در زمینه نظامی و دفاعی نیز قدرتمند باشیم.»

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: «با تمرینات بسیار قوی‌تر، جامع و سازمان یافته امسال در رزمایش "میهن آبی" در حال آزمایش تسلیحات بومی هستیم. ما باید برای محافظت از حقوق همسایگان خود در منطقه قوی باشیم. سوریه، عراق، دریای اژه و شرق مدیترانه بار دیگر این حقیقت را نشان داده اند.»

رئیس جمهور ترکیه افزود، کسانی که بر دریاها حکومت می‌کنند، بر جهان نیز حاکم هستند. با این حساب، ما اهمیت بالایی را به بهبود قدرت بازدارندگی نیروهای دریایی خود می‌دهیم. ما در میان 10 کشوری هستیم که کشتی‌های جنگی خود را طراحی، تولید و نگهداری می‌کنیم.»

رئیس جمهور ترکیه بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در سخنانی بر لزوم برخورداری این کشور از یک نیروی دریایی قدرتمند سخن گفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول