اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ایجاد فرصت‌های شغلی با در نظر داشتن توانمندی‌های محلی

به گفته استاندار گیلان، باید با بهره‌گیری از پتانسیل بخش خصوصی؛ فضای کسب‌وکار رونق گرفته و فرصت‌های متعدد شغلی با در نظر داشتن توانمندی‌های محلی ایجاد شود.

ایجاد فرصت‌های شغلی با در نظر داشتن توانمندی‌های محلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در مراسم معارفه فرماندار شهرستان شفت در سالن اجتماعات این فرمانداری اظهار کرد: شفت، زادگاه علما و فرزانگان بسیاری بوده که در تاریخ فرهنگی و اجتماعی این منطقه درخشش‌های زیادی داشته‌اند و در اذهان مردم ماندگا‌ر هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی مردم به پیروزی رسید و جمهوری اسلامی ایران نیز نظامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است، گفت: هیچ افتخاری ارزشمندتر از این نیست که مردم به‌عنوان صاحبان اصلی کشور و انقلاب، از انسان به نیکی یاد کنند و این‌یک وظیفه برای مسؤولان و خدمتگزاران است که تمام تلاش و همت خود را برای جلب رضایت مردم مصروف نمایند.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری تأکید همیشگی خود به مدیران مبنی بر اینکه رسیدگی به امور مردم، اصلی‌ترین انتظار از آنان است، افزود: امروز همگی رسالت سنگین و امانتی بر عهده‌داریم و باید یک‌صدا و همدل برای پیشبرد امور، وظیفه خدمتگزاری به مردم را به‌درستی انجام دهیم.

به گفته استاندار گیلان، نگاهی منصفانه و واقع‌بینانه به گذشته به‌خوبی نشان می‌دهد که اقدامات زیادی در جهت ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مردم انجام‌شده که البته به‌هیچ‌وجه به این میزان قانع نیستیم.

زارع با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار در گیلان به‌ویژه شهرستان شفت که هنوز به فعلیت درنیامده، تصریح کرد: طبق ابلاغیه وزارت کشور، شهرستان شفت با رویکرد ارتقاء شاخص‌های تأثیرگذار و مهم توسعه اجتماعی، اقتصادی و عمرانی به‌عنوان شهرستان کمتر توسعه‌یافته، اعلام‌شده و باید از این فرصت برای رفع مشکلات، زدودن کاستی‌ها و ساماندهی امور بهره گرفت.

وی نخستین گام در مسیر توسعه را برنامه عملی برای استفاده از ظرفیت‌های شهرستان و استان مطابق با شناسنامه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شفت عنوان کرد و افزود: موفقیت در این راه جز با جلب مشارکت مردم به‌ویژه جوانان و کارآفرینان محقق نمی‌شود و این مهم، اصلی‌ترین انتظارم از فرماندار جدید است.

به گفته استاندار گیلان، باید با بهره‌گیری از پتانسیل بخش خصوصی؛ فضای کسب‌وکار رونق گرفته و فرصت‌های متعدد شغلی با در نظر داشتن توانمندی‌های محلی ایجاد شود.

زارع بخش کشاورزی را یکی از محورهای توسعه‌ای شهرستان شفت و بستر مناسب ایجاد اشتغال ارزیابی کرد و گفت: در این راستا باید زیرساخت‌های لازم برای تقویت این صنعت در قالب‌هایی چون احداث شهرک‌های گلخانه‌ای، ترویج نوغان‌داری و دیگر صنایع وابسته ازجمله دام‌پروری فراهم شود.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع پاک همسو با محیط‌زیست، موجب توسعه پایدار می‌شود، تصریح کرد: جنگل‌های هیرکانی و اقلیم متنوع طبیعی استان از موهبت‌های الهی و ظرفیت‌های ارزشمند گیلان است و در جهت حفظ این نعمت، زراعت چوب به‌عنوان طرح راهبردی توسعه پایدار زیست‌محیطی و بهترین راه تأمین مواد اولیه موردنیاز صنایع سلولزی و بخش‌های وابسته به این حوزه است.

استاندار گیلان با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری در مراسم درختکاری مبنی بر اینکه ترویج زراعت چوب یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است، بیان کرد: انتظار دارم با توجه به پوشش جنگلی شفت، این طرح با جدیت در شهرستان اجرا شود چراکه هم موجب حفظ ثروت طبیعی جنگل می‌شود و هم منجر به درآمدزایی و اشتغال‌زایی خواهد شد.

زارع تقویت شهرک صنعتی شفت در جهت فراهم‌سازی فرصت‌های شغلی برای جوانان و تحصیل‌کردگان منطقه را یکی دیگر از انتظارات خود از فرماندار جدید عنوان کرد و گفت: رسیدگی به زیرساخت‌های شفت و تلاش برای ارتقاء شاخص‌های شهرستان در عرصه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی همچون طرح‌های راه‌سازی، تکمیل پل‌های نیمه‌تمام  و غیره باید در سایه همکاری مدیران استانی با فرماندار جدید اقدام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان جبران عقب‌ماندگی‌ها و رفع کاستی‌ها را نیازمند عزم و همت همگانی دانست و گفت: پرداختن به هر کاری که روند توسعه گیلان را به تأخیر بیندازد، پذیرفتنی نیست و برای محقق شدن برنامه‌های توسعه شفت باید پیگیری‌های مجدانه و شبانه‌روزی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیش رو بودن مهم‌ترین رویداد سیاسی - اجتماعی قرن جدید یعنی انتخابات اشاره کرد و افزود: از بزرگان، نخبگان، احزاب، گروه‌های مرجع، سازمان‌های مردم‌نهاد و هر ظرفیتی که می‌تواند بسترساز افزایش مشارکت در انتخابات باشد؛ می‌خواهم به میدان آمده و با آگاهی‌بخشی عمومی، اهمیت حضور مردم و نقش‌آفرینی آنان در این عرصه مهم را تبیین کند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش‌های محمد حسن‌پور در دوران تصدی سرپرستی فرمانداری شفت، ابراهیم چراغی به‌عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول