اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجوز مجلس به دولت برای «تسویه بدهی وزارت دفاع به بانک مرکزی»

مجلس به دولت برای تسویه بدهی وزارت دفاع به بانک مرکزی در سال 1400 موافقت کرد.

مجوز مجلس به دولت برای «تسویه بدهی وزارت دفاع به بانک مرکزی»

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امشب و در جریان بررسی تبصره های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400 کل کشور، با پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مبنی بر الحاق یک جزء به جزء 2 تبصره 5 ماده واحده موافقت کردند.

این پیشنهاد در خصوص ساز و کار تسویه بدهی وزارت دفاع توسط دولت است که با 147 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

براساس جزء الحاقی به جزء 2 تبصره 5 ماده واحده لایحه بودجه، در سال 1400 «تا سقف 60 هزار میلیارد ریال از منابع این جزء به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت های تابعه آن بابت تسویه بدهی ارزی ریالی خود به بانک مرکزی، بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی و همچنین تا سقف 10 هزار میلیارد ریال بابت تسویه بدهی بانکی شرکت های تابعه وابسته به سازمان های نیروهای مسلح اختصاص می‌یابد».

وحید جلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تشریح دلیل طرح این پیشنهاد گفت: سال ها قبل وزارت دفاع خریدی از کشور ثالث انجام داده و بانک مرکزی بدهی آن را پرداخت کرده است، اما این وزارتخانه سال هاست که به این بانک بدهکار است، بنابراین ما از ظرفیت بند (و) تبصره 5 استفاده می‌کنیم تا دولت در زمان تسویه بدهی برخی دستگاه ها، بدهی این وزارتخانه را نیز تسویه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول