اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برگزاری رزمایش بزرگ «سپر بولیواری» جهت تقویت بنیه دفاعی ونزوئلا

فرمانده عملیات راهبردی ونزوئلا از برگزاری رزمایشی بزرگ با مشارکت حدود ششصد هزار نفر جهت تقویت بنیه دفاعی ارتش ونزوئلا خبر داد .

برگزاری رزمایش بزرگ «سپر بولیواری» جهت تقویت بنیه دفاعی ونزوئلا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرمانده عملیات راهبردی ونزوئلا از برگزاری رزمایشی بزرگ در این کشور برای تقویت بنیه دفاعی ارتش ونزوئلا خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «شین هوا» «رمیگیو سبالوس» فرمانده عملیات راهبردی ونزوئلا، گفت که این رزمایش  جهت افزایش توانمندی دفاعی ارتش و به یاد «هوگو چاوز» رئیس جمهور سابق فقید این کشور که سال 2013 درگذشت برگزار می‌شود. این مقام ارشد نظامی ونزوئلا گفت که رزمایش «سپر بولیواری» ونزوئلا به هدف تضمین قابلیت‌های دفاعی کشور است.

براساس این گزارش، بیش از 545 هزار نظامی در قالب نیروهای مردمی، نظامی و نیروهای پلیس در سراسر کشور مقابله با قاچاق، جنایات سازمان یافته و تامین امنیت در کشور را تمرین می‌کنند. در این رزمایش دفاع از سامانه‌های الکتریکی، نفتی  و زیرساخت‌های راهبردی تمرین می‌شود.

 این رزمایش با نظارت مستقیم «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا از پنجشنبه شروع شده و فردا یکشنبه خاتمه می‌پذیرد.

رئیس جمهور ونزوئلا چندی قبل  بار دیگر بر تعهد خود جهت تقویت نیروهای مسلح ونزوئلا تا رسیدن به  سطح آماده سازی حداکثری برای دفاع از کشور تاکید کرد. نیکلاس مادورو در توییتی به مناسبت روز نیروهای مسلح بر لزوم  رسیدن نیروهای مسلح این کشور به بالاترین سطح اخلاق، راهبرد، دفاع، آموزش و تهیه تسلیحات مختلف و بزرگترین ظرفیت برای واکنش فوری تاکید کرد.

ارتش ونزوئلا در سوم ماه مه  گذشته حمله دریایی مزدورانی که با حمایت آمریکا از کلمبیا قصد ورود به  این کشور و ربودن مادورو را داشتند، خنثی کرد. بعدا مشخص شد که دو نفر از مزدوران بازداشت شده کارمندان شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی بودند. این دو اعتراف کردند که در برنامه آموزش نیروهای مخالف جهت ربودن مادرو نقش داشتند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول