اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح «کتابخانه‌گردی» در زنجان آغاز شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای طرح «کتابخانه‌گردی» در 6 کتابخانه برگزیده استان خبر داد.

اجرای طرح «کتابخانه‌گردی» در زنجان آغاز شد

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از اجرای طرح کتابخانه‌گردی در این استان به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و اظهار کرد: ۶ کتابخانه منتخب برای اجرای طرح کتابخانه گردی به مدت سه روز از 16 تا 18 اسفند میزبان این طرح خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح به مناسبت ۱۷ اسفند، سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود، گفت: آشنایی بیشتر مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی استان با کتابخانه‌های عمومی و فعالیت آن‌ها از اهداف اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: کتابخانه عمومی حسینی شهرستان زنجان، کتابخانه عمومی شهید مطهری شهر صائین قلعه و کتابخانه عمومی امیرکبیر روستای عمیدآباد شهرستان ابهر، کتابخانه عمومی ولیعصر شهرستان سلطانیه، کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان ماهنشان و کتابخانه عمومی مولوی شهرستان ایجرود میزبان برنامه کتابخانه‌گردی هستند.

 نیک‌بخش ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، طرح کتابخانه‌گردی در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع و در شهرهای آبی و زرد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اظهار کرد: بازشناسی جایگاه کتاب و کتابخوانی به ویژه بین مربیان، نخبگان، مدیران و تصمیم سازان از دیگر اهداف اجرای طرح کتابخانه گردی است.

وی با اشاره به رسالت کتابخانه‌های عمومی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، اظهار کرد: کتاب در ارتقا و انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی نقش اساسی دارد.

نیک‌بخش گفت: امکان عضویت رایگان بازدید کنندگان کتابخانه، بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب به مدت یک هفته با شرط بازگرداندن اصل کتاب و اجرای طرح کتاب یاری، کاشت نهال در کتابخانه‌های عمومی در صورت امکان به نام و پلاک شهدا از جمله‌ برنامه‌های اجرایی به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

وی گفت: نویسندگان، بزرگان و شاعران توسط کتابداران، اعضا و مسؤولین، اجرای پویش کتابخانه من در فضای مجازی ویژه کتابداران نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول