اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عقب‌افتادگی عجیب ظریف از رئیسی در نظرسنجی‌ها/ آغاز دوباره جلسات انتخاباتی خاتمی و روحانی؟!

با نزدیک شدن به ایام انتخابات ۱۴۰۰ گرچه جریان اصلاحات برای حفظ اندک آبروی باقی مانده خود در افکار عمومی تلاش دارد کارنامه خود را از دولت تدبیر جدا کند ولی همچنان احتمال توافق پشت پرده خاتمی و روحانی برای انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد.

عقب‌افتادگی عجیب ظریف از رئیسی در نظرسنجی‌ها/ آغاز دوباره جلسات انتخاباتی خاتمی و روحانی؟!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بولتن جهان‌نیوز به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت. چهل و هشتمین شماره این بولتن را در ادامه می‌خوانید:

آغاز دوباره جلسات انتخاباتی خاتمی و روحانی؟!

در چند سال اخیر حمایت خاتمی از روحانی و همچنین فهرست های مشترک انتخاباتی این دو چهره اصلی ائتلاف اصلاحات و اعتدال، سبب شده که میزان هماهنگی و همسویی خاتمی و روحانی در پشت پرده همواره مورد توجه رسانه ها باشد. با نزدیک شدن به ایام انتخابات ۱۴۰۰ گرچه جریان اصلاحات برای حفظ اندک آبروی باقی مانده خود در افکار عمومی تلاش دارد کارنامه خود را از دولت تدبیر جدا کند ولی همچنان احتمال توافق پشت پرده خاتمی و روحانی برای انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد.

برخی از فعالین سیاسی معتقدند خاتمی و روحانی به نوعی شرکای غیرقابل تفکیک از هم شده و باید در رسانه ها دیر یا زود منتظر اخباری از دیدار این دو چهره با موضوع انتخابات بود. این فعالین معتقدند که خاتمی و روحانی به هماهنگی با یکدیگر در انتخابات آتی ریاست جمهوری نیاز دارند و عملا نمی توانند جدا از سرنوشت سیاسی یکدیگر فعالیت انتخاباتی داشته باشند.

ضرغامی گزینه انتخاباتی احمدی نژاد؟!

مواضع و رفتارهای سیاسی عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما نشان می دهد که او برخلاف بسیاری از کاندیداهای دیگر قصد نقد و اعتراض جدی به محمود احمدی نژاد را نه تنها ندارد بلکه تلاش می کند که هوادران وی را نیز به خود جلب کند. برخی از فعالین سیاسی نیز معتقدند که روابط شخصی ضرغامی با محمود احمدی نژاد نیز خوب و نزدیک است و محمود احمدی نژاد  نیز تاکنون برخلاف دیگر چهره های سیاسی، تعرض علنی با او نداشته است.

به اعتقاد فعالین سیاسی با توجه به اینکه تایید صلاحیت محمود احمدی نژاد امری غیرمحتمل به نظر می رسد، حمایت اجباری احمدی نژاد از برخی از چهره های نزدیک به خود نیز محتمل به نظر می رسد و ضرغامی می تواند یکی از آن گزینه های احتمالی باشد.

عقب افتادگی عجیب ظریف از رئیسی در نظرسنجی ها +جزئیات

میانگین نظرسنجی های متعدد در ماه های اخیر نشان می دهد که فاصله میزان محبوبیت آیت الله رئیسی با ظریف افزایش بسیار قابل توجهی داشته است. در آخرین نظرسنجی صورت گرفته شده یکی از مجموعه ها میزان محبوبیت آیت الله رئیسی ۲۱ درصد و محمد جواد ظریف ۴.۴ درصد بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول