اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری 8 پهپاد یمنی شد

ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که صبح امروز 8 فروند پهپاد یمن را در آسمان عربستان رهگیری و منهدم کرده است.

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری 8  پهپاد یمنی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های سعودی، صبح امروز (یک شنبه - ۷ مارس) مدعی شدند که هشت فروند پهپاد ارتش یمن در آسمان عربستان رهگیری و منهدم شدند.

پایگاه خبری «الجزیره» به نقل از رسانه‌های سعودی نوشت که صبح امروز، ابتدا ادعا شد که پنج پهپاد یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن رهگیری و منهدم شدند و نزدیک یک ساعت بعد، اعلام شد که سه فروند پهپاد مهاجم دیگر یمن نیز رهگیری شده‌اند.

از سوی دیگر کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در آسمان شهر جده در عربستان سعودی خبر داد.

پایگاه خبری سعودی «سبق» با انتشار این خبر مدعی شد: «ائتلاف حمایت از دولت قانونی یمن، امروز، هشت فروند پهپاد بمب‌گذاری شده را رهگیری و منهدم کرد. این پهپادها قصد داشتند به طور کاملا برنامه‌ریزی شده و سازمان‌دهی شده، غیرنظامیان و مناطق غیرنظامی را هدف قرار دهند.»

تا لحظه تنظیم این خبر، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات پهپادی امروز در عمق خاک سعودی را برعهده نگرفته است.

 سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، پنج شنبه پیش (۴ مارس)، از حمله موشکی مجدد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شرکت آرامکو در جده و حمله پهپادی به پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در چارچوب پاسخ طبیعی و قانونی علیه تداوم محاصره و تجاوز علیه ملت عزیز یمن صورت گرفت.

وی ۲۸ فوریه گذشته از حمله گسترده پهپادی و موشکی نهم  به عمق خاک عربستان سعودی با نام «توازن الردع الخامسة» (موازنه بازدارندگی پنجم) خبر داد و در تشریح جزئیات این حملات افزود: «مواضع و اماکن حساس در ریاض پایتخت دشمن، با یک موشک بالستیک از نوع "ذوالفقار" و ۹ فروند پهپاد "صماد۳" هدف قرار گرفت. شش فروند پهپاد "قاصف k۲" نیز مواضع نظامی در مناطق "ابها" و "خمیس مشیط" را هدف قرار دادند که به فضل خدا با دقت به اهداف اصابت کرد.»

السریع تاکید کرد: «تا زمانی که حملات و محاصره بر کشورمان ادامه دارد، عملیات‌های ما  نیز ادامه خواهد داشت و بیش از پیش گسترده خواهد بود.»

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول